Gå till innehåll

Bubbel tip hjälp ?


Rekommenderade inlägg

Jag köpte en grön bubbeltip idag och jag skulle koppa i den och gick iväg ett tag från akvariumet och så var den ute ur påsen. Och nu har den gått in i en grotta så man ser bara lite av den kommer den att stanna där eller brukar dom komma fram ? Tänkte för den ryms ju knappt i hålet där den är ? Vad kan jag göra bara vänta och se ? Dom värkar inte gå att flytta ? Kände lite försiktigt på den med den sitter då fast

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en som gömt sig ganska länge nu i (flera veckor) under en sten med några räkor, tror jag sett den 1 gång ganska nyligen och hoppades på det bästa, men...

nästa steg är att gå in och röja med bulldozer för att försöka få ut den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nu har bubbeltippen kommit ut ur grottan men mina clowner verkar inte ens se på den. är det inte alltid dom gör de ? har två clowner är ju lite trist om dom inte bryr sig om anomenen. den är rosa med grönt på topparna. jag beställde en grön för det var mer än halva priset på dom då jag ville testa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ocellaris clownfish är det jag har två st :-)

För mig tog det ganska precis 3 veckor från det att min Bubble tip åkte i tills mina Clowner var välkomna. Det verkar vara väldigt individuellt. Jag tejpade upp en bild på Clownfiskar i en Anemon bredvid. Tvivlar på att det har någon betydelse dock :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...