Gå till innehåll

Kan Clowner byta färg?


Olle

Rekommenderade inlägg

Från att varit orange börjar den nu bli svartare för varje dag. Eller beror det på att dom leker x tra mycket nu.

När jag köpte dom var dom typ 2 Cm. Nu e dom 5-7 Cm

post-7239-14468929796174_thumb.jpg

Måste köpa en riktig kamera ser jag

post-7239-14468929795678_thumb.jpg

post-7239-14468929795952_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan bero på vad du matar med för foder, och sen kan det nog lika gärna bero på just hormonförändringar till följd utav lek. Min sammetsclown är betydligt mörkare nu än när jag köpte den för ca 2 månader sen men det beror på att jag ger den ett flingfoder som gör på sådant vis.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske e så. Ger dom mest Super shrimp och Formula Two pellets och New Life spectrum. Men att dom leker kanske e största orsaken.

Men de e helt Ok. velat ha svarta clowner så nu slipper jag köpa det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Letade just info om detta. Jag köpte mina clowner "begade", de har några år på nacken som jag förstod det.

De har hela tiden varit ljusa, men nu har de blivit rätt mörka förrutom på magen där de fortfarande är ljusa.

Har inte sett att de lekt, men jag ska hålla utkik. I övrigt så ger jag dom Formula Two, fryst artemia samt mysis.

Min Formula Two är riktigt gammal ser jag också då jag fick med den, vilket pelletsfoder skulle ni rekommendera? Har bang. kardinaler, clowner & en frökenfisk i fiskväg idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...