Gå till innehåll

freddi36s nya 140L


freddi36

Rekommenderade inlägg

Såg 2 sådana i mitt ikväll, på sanden. Såg inte hela bara ca 10cm.. Är detta en mask man av någon anledning bör få ur karet?

Snygga bilder!

Mvh

Under 10cm ser jag ingen anledning, men större än så försöker jag få ut. Ett så stort djur behöver mycket mat, och vem vet om maten bland stenarna räcker åt den? Vad gör den då?

Tack! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 658
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Min BTA, har minst dubblat i storlek på en månad sen jag skaffade den. Har inte ens matat den under denna tiden :)

[ATTACH=CONFIG]113536[/ATTACH]

Det gjorde min med ! Men visade sig att det va den "riktiga" storleken att det bara tagit runt en månad för den att bo in sig ordentligt innan den "blåste" sig till sin riktiga storlek :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Gjorde ju ett vattenbyte för nån dag sedan och alla koraller ser jätte bra ut. Ser absolut inga negativa reaktioner!

Hade tänkt göra lite tester ikväll eller imorgon :)

Glömde tyvärr ta tester på det nyblandade vattnet, det får bli vid nästa vattenbyte

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt min mening ska man inte mata bta. Helt meningslöst om man har ett kar med bra ljus osv. Riktigt fin är den måste jag säga. Låt den "spänna" sej mot ljuset. Dom gör sej så bra då.

Ps. Odlade dessa anemoner under en tid och oj va pengar jag gjorde! Skar dem itu på veckobasis. Sålde fler än hundra på några månader. Men ingen mat. bara ljus=).ds

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, ja den är riktigt fin i blåljus! :)

Vet inte om jag hade vågat dela denna, har testat med maximini och det gick ju bra till slut, men denna får nog ta och dela sig själv :)

Skaffar man ett gäng lite finare så kan man nog göra lite pengar. Säg att man har en 7-8st som man skiftar mellan. Några som får läka medan resten görs redo för delning. Då borde man kunna ha ett kontinuerligt "flöde" ut från odlingen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, ja den är riktigt fin i blåljus! :)

Vet inte om jag hade vågat dela denna, har testat med maximini och det gick ju bra till slut, men denna får nog ta och dela sig själv :)

Skaffar man ett gäng lite finare så kan man nog göra lite pengar. Säg att man har en 7-8st som man skiftar mellan. Några som får läka medan resten görs redo för delning. Då borde man kunna ha ett kontinuerligt "flöde" ut från odlingen :)

Haha, ja det var så jag gjorde. Menar inte att du ska göra så med din fina bta. Men jag vet att nästan alla på guiden kommer rekommendera dej att mata den. Men jag tror inte på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite tråkiga nyheter..

Tyvärr har Brown jelly disease dödat tre huvuden på min vackra E paraancora.. Alla tre huvuden satt på samma gren utan kontakt mellan vävnaden mellan andra huvud så hoppas att inga andra ska drabbas. Ingen annan av mina euphyllia är påverkade så tror det stannat av nu.. Förbaskat trist dock

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt beteende på dvärgkejsaren idag.. Den ville inte äta och håller sig strikt inne bland stenen.. I vanliga fall brukar den kasta sig över all mat och simma runt som en blådåre i strömmen. Den såg dock frisk och pigg ut, hen har en dålig dag kanske..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nog listat ut varför vissa sps har dålig färg, speciellt en acropora. Denna har också ganska skört skelett och vissa toppar är lixom porösa. Testade kh idag och det var starx under 7,,, 6,8.. Doserar ändå karbonat och calcium men får öka doseringen nu ser jag. Har varit slarvig de senaste veckorna med testerna men trodde inte upptaget kunde eller skulle öka så fort... Måste bli bättre på den fronten märker jag.

Har nu iallafall doserar lite karbonat och ska testa ikväll igen för att se om det gått upp lite. Imorgon blir det vattenbyte dessutom

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Euphyllia paraglabrescens skelett. Förbaskat djupa kryptor..

tahyva2u.jpg

F.ö såg jag min nyaste maximini fullt uppblåst idag, den lila. Nästan 10cm diameter! Galet stor, nästan lika stor som de fyra andra på samma sten tillsammans..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...