Gå till innehåll

Någon som provat detta ?Red Sea MAX 250 Ecoxotic Kit


StefanL

Rekommenderade inlägg

Om jag inte läser fel så verkar det vara paneler med 12 ledar, på totalt 19W per panel, dvs ca 1,5w per led. I ett så djupt kar som ett RSM250 så är det inget att ha. Jag skulle inte köpa det kittet, det är en nedgradering av ljuset om du jämför med original till RSM250. RSM 250 SPS retrofit kittet på Steves leds är överlägset bättre, och det verkade vara rabbat på det nu så det var billigare än det andra "skitet".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte hans controller - styr med hjälp av profilux akvariedator. (Funkar bara för mig ner till ca 10%) Har stevesleds "controller interface" om det var det du menade?!

220V ingår och den har man utanför locket (Jag har min i akvariebänken)

Japp fläktarna ersätts men man behåller en som kyler reläerna som sitter nära timern.

Frakten minns jag inte riktigt men frakt och tull gissar jag landade på någonstans mellan 500-800kr. Jag har skrivit de exakta siffrorna någonstans på guiden (Kanske var i min tråd - Björnes 250)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Björn har nu köpt steves led, mycket ljus är det!, vad kör du för ljus schema?, om jag förstått det rätt så kan man reglera blått och vitt fram och bak dvs fyra kanaler.

hur mycket har du mixen blått och vitt? hur lång soluppgång nergång har du ?, total tid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...