Gå till innehåll

POPOV's Drop


POPOV

Rekommenderade inlägg

  • 4 månader senare...
  • Svar 409
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo tack, full rulle igen nu när sommarens värme är borta. Har gjort ett lyft av karet med lite ommöblering av interiören i karet och ett tillskott till exteriören. Lansering planerad i November månad, då ska det nog bli fart på denna tråd igen. Dags att locka flera Drop entusiaster och få existerande tillbaka på spåret =) .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varit ett tag sen min sista uppdatering. Sommarens värme har dragit fokus från karet men nu är det dags igen.

Under tiden har jag rensat bort koraller som jag ej tyckt passar in 100%. Har haft en tendens att köpa koraller för att dom sett ok ut och varit tillgängliga vid mitt köp av andra koraller. Har beslutat mig för att endast stoppa ner det jag verkligen vill ha och tycker är snyggt, kosta vad det vill kosta =). Ser något tomt ut på vissa ställe men det ska komma koraller dit med ska ni se.

Har även byggt upp ett rev på sidan med mina ecotech pumpar som ska möbleras under kommande månader.

Under perioden har jag konstaterat att min åsikt om att regelbundna vattenbyten ej behövs är felaktig. Har nu infört rutiner för vattenbyten by 10 dagar basis. Korallernas tillstånd har bevisat att vattenbyten gör nytta i mitt system.

Det har även adderats en L-list längs övre kanten på karet för att undvika fiskhoppen. Den smälter snyggt in och är avtagbar om jag så önskar.

Glad Helg på er där ute!

post-5026-14468934483708_thumb.jpg

post-5026-1446893448391_thumb.jpg

post-5026-14468934484096_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt kompis, men bara tre bilder?

Ska du avveckla din dragonsoul så vet du vart den ska ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Flera bilder kommer ska ni se

Det ska inte avvecklas någonstans...det som finns i karet förblir då rensningen är avklarad. Nu ska det bara nytt in av finare sort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flera bilder kommer ska ni se

Det ska inte avvecklas någonstans...det som finns i karet förblir då rensningen är avklarad. Nu ska det bara nytt in av finare sort.

Man vet aldrig kompis, men vad den varit med om så har den utvecklats till karets absolut finaste korall i mina ögon, en riktigt keeper, men skulle du ändra dig så vet du adressen ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man vet aldrig kompis, men vad den varit med om så har den utvecklats till karets absolut finaste korall i mina ögon, en riktigt keeper, men skulle du ändra dig så vet du adressen ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sant, med tanke på att den var så gott som torr på ena sidan. Nu är den helt återhämtad och köttig, mycket enkel korall.

Det är själva formen som gör den extra attraktiv och färgerna i blåljus slår mycket!

Inväntar först en flytt av scolymior till min adress...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen fint. Härligt med öga för form, färg & placering. Dragon soulen är en riktig juvel måste jag hålla med Ken om :)

Det där med placeringen är svårt. Som ni vet kan man inte ställa koraller hur som då ljus känslighet varierar och den kemiska kompatibilitet mellan koraller är som lotto.

Flyttar en korall och blir personligen nöjd men inte en annan korall i dess närhet... Lite lättare om det var ett SPS kar.

Men både du och Ken är bra på placeringen med!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Makalöst vacker korall, får nog se om jag inte kan frigöra lite plats till något liknande ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Finns en del fina där ute men inte med en attraktiv formfaktor.

Minns att du hitta en ett blå utförande från Polen som jag idag hade köpt utan att blinka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en del fina där ute men inte med en attraktiv formfaktor.

Minns att du hitta en ett blå utförande från Polen som jag idag hade köpt utan att blinka.

Tror jag vet vilken du menar!

Nej formen ska ju vara attraktiv som på en kvinna, annars står man över ;)

Men du kommer nog lyckas fylla upp ditt kar med godis i vinter, jag ska hjälpa dig!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag vet vilken du menar!

Nej formen ska ju vara attraktiv som på en kvinna, annars står man över ;)

Men du kommer nog lyckas fylla upp ditt kar med godis i vinter, jag ska hjälpa dig!!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tråkiga med din hjälp är att vi har öga för fina former båda två ;) Vi får turas om!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...