Gå till innehåll

Belysning T5 vilken färg?


Nille83

Rekommenderade inlägg

Hade jag inte haft 2 katter som gärna hoppar upp på karet hade det fungerat :) Men måste ha något som täcker :(

Men finns det inga påbyggnadsramper?

Jag hittade på PWSS lucksatser. Men till Vision 260 finns det bara i 2 delar, till Vision 450 fanns 3 delar :(

Sen är frågan om det får plats 2 ramper

Ändrat av Nille83
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men det var väl en sån jag länkade? Man sätter den i matningsluckan, eller jag har kanske förstått fel? Var helt övertygad om att det var vad man hade dessa ramper till? På mitt lilla juwel jag hade var i alla fall orginalbelysningen ingjuten i huven.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr räcker inte det ljuset till särskilt mycket om man tänkt ha SPS koraller.

Lite mjukkoraller funkar nog fint, finns mycket fint som klarar sig med lite mindre.

Har inte Juwel egna längder på sina rör, så man måste hålla sig till deras rör i deras ramper?

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör du led bör du i vart fall gå på 3 w högeffektiva leds för att trycka ner ljuset en bit, och som trucka sa, det är väl egna längder på deras lampor?

Den du länkade är dessutom gjord för T8-fäste, så den funkar inte i vart fall tyvärr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enkel är ju ett relativt mått. Uppfyller du livsbetingelser så är de enkla. Mjukkoraller kan du säkerligen ha under befintligt ljus. Fiskarna skiter mer eller mindre i ljuset. Men efter ett tag kommer du vilja ha "roligare" koraller och de kräver mer lyse, och det är lättare att få det både snyggt och bra om man gör en helhetslösning från början, än lappar och skarvar. Men det funkar också. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...