Gå till innehåll

Göra något åt detta? Brunt på botten


Nille83

Rekommenderade inlägg

Niklas när du kommer nästa väcka så ska vi gå i genom lita vatten kemi

Haha. Jag bokar upp hela dagen då :)

Men mina värden är oförskämt bra tycker jag.

Salt: 1.025

Temp: 25,4

PH: 7,8

dKH: 12

Ca: 490

MG: 1370

Nitrat: 3

Nitrit: 0

Fosfat: Mellan 0,34-0,64

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Suezen: Jag vet att jag ligger högt där, karet är nystartat (knappt 1 månad) hade en tråd uppe om det innan vad jag skulle göra med PO4 och alla skrev olika. Men jag kom fram till att jag kunde vänta lite "skynda långsamt" som man hör ofta på detta forumet :) Har läst lite om Vodkametoden här på forumet och det låter ganska bra.

Blåbert: Alltid är det något :) Känns snart som jag kan bedriva en forskningsenhet med alla tester jag inhandlat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säger inte att du behöver ett, men troligen har du högt kisel. Ditt kar är nystartat. Som wigge skriver så kommer det att försvinna själv om ett par veckor.

Föreslår att du tar det lungt nu i några veckor och låter karet sköta sig själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Säger inte att du behöver ett, men troligen har du högt kisel. Ditt kar är nystartat. Som wigge skriver så kommer det att försvinna själv om ett par veckor.

Föreslår att du tar det lungt nu i några veckor och låter karet sköta sig själv.

Är inne på det också, att låta karet sköta sig själv. Göra lite tester någon gång i veckan så inget drar iväg.

Hur tycker ni man ska göra med vattenbyten, jag gjorde ett 20% byte efter ca 3 veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...