Gå till innehåll

Nybörjare koraller ej utslagna ? Normalt ?


Rekommenderade inlägg

Ljus har jag 2 t5 rör 24w st och 3st ledramper på totalt 69watt.har två st koralia 1600liter med wavemaker maskin samt en tunze 6025 för att röra om ytvattnet samt en 600liter i timme juwel original i facket där jag har levande sten 1 st aktivtkol samt en grovfiltermatta som rengörs 1 gång i veckan. Är stjärnpolyp korallen som varit lite ledsen. Men mina andra blir större och fler..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ville ha lite tillväxt i burken så rekommenderade min lokala handlare detta medel då det innehöll allt sa han en latmansprodukt. jag slängde in ett nytt kolfilter idag och då börja faktist korallerna att öppna sig igen som var ihopdragna -Tummen upp blir nog tippen med detta medel. funderat bäst med regelbuna vattenbyten för mig:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Medlet i sig innehåller kol källa , kan vara att just det påverkar dina koraller..

Medlet i sig är bra , man bara måste veta vad det tillför resp veta att just det som flaskan har är det just karet behöver.. Inte chansa på något sätt..

Mät Nitrat / fosfat / Kh / mg / ca .. Efter det så har man något att utgå från..

Finns normalt inga "bra" genvägar i denna hobby..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...