Gå till innehåll

Någon som skruvat ihop en Instant Ocean skimm 400?


Nille83

Rekommenderade inlägg

Det löste sig. Beskrivningen man fick med var sämst! Iaf för en nybörjare som mig :)

Har ni skummaren i karet eller utanför? Jag är lite feg och vågar inte ha den utanför.

Den fyller hela karet med microbubblor nu, hur långt tid tog det innan er skummaren fungerade ordentligt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp jag störde mig också på bubblorna länge och testa många olika varianter.. Japp jag använder filterboxen också. tror att nylonstrumpan numera sitter runt filtervadden i lådan. Då motståndet blev lite för bra ibland när den satt runt röret.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer luft och mindre flöde, så ordnar det sig ;)

Jag hade ifs den större i den serien och använde aldrig den där korgen som följde med..

Öppna luftskruven helt och ställ in vattennivån (gröna ratten) så att nivån i skummaren är i höjd med ringen som du lossar skummarkoppen med, det borde få den att fungera som den skall :)

// Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer luft och mindre flöde, så ordnar det sig ;)

Jag hade ifs den större i den serien och använde aldrig den där korgen som följde med..

Öppna luftskruven helt och ställ in vattennivån (gröna ratten) så att nivån i skummaren är i höjd med ringen som du lossar skummarkoppen med, det borde få den att fungera som den skall :)

// Danne

Jag provade som du sa och kopplade även bort "returboxen" och s*tan vad det kom luft i karet. Man såg knappt in i det.

Provade även med att ha nylonstrumpa i boxen blev lite lite bättre. Men fortfarande får jag bubblor i hela karet. Blir galen på detta snart!

Här är en bild när jag bara kör med returslangen

mykg.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha inte säker på att vi snackar om samma slang då.. Eller så skiljer sig modellerna min är förra årets.

Men jag tog lite bilder nu som jag kan ladda upp och visa.

Bild1

Bild2

Bild3

Nu hoppas jag bilderna fungerar då det är första gången jag ladda upp, men så har jag det och dom bubblor jag har är dom som virvlar ner från cirkulationen riktat mot ytat.

FÖ tycker jag det är en tyst och bra skummare som gör sitt jobb. Har ingen sump så det är perfekt att ha och hänga på sidan.

Hoppas du får rätt på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...