Gå till innehåll

Lördagens nertid.


Benighted

Rekommenderade inlägg

Jag får be så mycket om ursäkt för att SG har varit nere hela dagen idag, efter serverbytet hade allting varit mycket lugnare på serverfronten så jag började pusta ut och ja, som sig bör så passar den på och går ner igen. Hade jag inte varit borta hela dagen så hade jag kunnat fixa det mycket tidigare men som sagt, när katten är borta dansar buggarna på bordet...

Det positiva är att jag har fått mer information vad som gått fel så nu kan jag jobba med att åtgärda problemet..

Hoppas alla passade på och använde pausen ifrån SG till att pyssla om era kar, göra vattenbyten, och polera rutorna så att ni kan lägga upp fina bilder på guiden :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Benighted: Jag hoppas verkligen att du inte har dåligt samvete för att du var borta idag och inte kunde ta hand om SG. Som alla vet så är detta en ren hobbysida driven av ett litet gäng entusiaster som tycker att Sverige bör ha en saltvattenssida där både sorg, glädje och erfarenheter kan delas. Bland detta lilla gäng av entusiaster så finns det bara en person som kan administrera våra servrar, och det är du. Ingen förväntar sig att du är tillgänglig 7x24.

Visst saknar vi SG när siten inte är uppe och rullar som vi är vana vid, men så länge siten inte drivs kommersiellt så tror jag nog att alla har överseende med detta. Vad gäller kommersiellt så finns det allt många kommersiella siter som då och då har stora störningar de också;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man får ju alltid en liten klump i magen när man kommer hem och ser att sidan varit nere så länge, man vet ju att det är många som tycker om att sitta här och ha det trevligt, men det är inte så att jag inte kan sova för det eller slappna av när jag är iväg, bara lite surt när det sker :)

Just nu jobbar jag faktiskt med vissa funktioner som ska underlätta för andra i föreningen ska ha möjligheter att fixa till denna typen av problem på ett relativt enkelt men fortfarande säkert sätt. Kommer sannolikt även lägga in lite övervakning så om sidan inte svarar på ett tag så utförs vissa rutiner för att försöka få upp den igen automagiskt.

Tack för ert stöd :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...