Gå till innehåll

Upprop mot miljöförstöring och rovdrift som kan skada våra rev.


Benighted

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag tänkte bara tipsa om nånting många här kan vara måna om, och vilja stödja ett upprop mot ett hot mot det många har väldigt nära våra hjärtan, korallreven. Själv skrev jag på för länge sen, men tänkte göra fler uppmärksamma på det som de håller på med i Australien:

http://www.avaaz.org/en/australian_coal_disaster_global_rb/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det finns ju risken att det är så illa, och om bolagen får fortsätta såhär så ser vi nog till att det blir så :(. Därför jag tycker det är så viktigt att skriva på och åtminstone visa sitt avsky mot det som sker, ju fler som säger ifrån desto större chanser har vi att rädda reven, och i det långa loppet även oss själva..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skänker ca 2000 om året för att bevara reven och rädda ösersjön. Men det är ju en piss i havet detta va väldigt bra stort tack. Tycker vi ska slopa kryssnings fartygen vi har fn bra pubar tills dom fixat elmoterer på båtarna rock n roll.

Nä men den största faran för reven är ju temperaturökning i samband med en massa mulm som kommer från förstöda floder mm Man kan se på flygfoton på hur många floder är helt bruna och vidriga. sedan skickas denna skit ut över reven:( sedan har vi även andra saker trålare mm fiket är på tok för hårt runt reven där fisen är lätt att fånga med dynamit mm

Som man säger vi gräver vår egen grav. Men vå får inte glömma även en grav kan vi gräva oss ur men hur? Se på östersjön som saknar liv under 6meters djup över 90% av ytan. Va gör vi inte ett skit allt som osftast kanske köper en fräsig båt medans det finns vatten att ha den i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta värkar göra en liten nytta för omvärlden förhoppningsvis en stor för revet.

Akvaristiken har ju vatir duktiga på anemoner och utrotat många arter helt för att vi ska ha något fint att se på. Lika så jobbar vi hårt med tex Scolymia australis som växer extremt långsamt och i stort omöjlig att odla. Finns massor fler men jag vill ej vara moral polis. Men vi bör tänka oss för en extra gång.

Så alla gå in och skriv på denna lista

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...