Gå till innehåll

Rimless eller ej?


datilido

Rekommenderade inlägg

Funderar på om jag ska köra rimless på nya karet eller ej (Ska inte bygga in karet så det kommer vara synligt från alla vinklar så att säga) Men nu till problemet...

jag tycker rimless är mycket snyggare men kommer då enligt en offert från akvarielagret att kosta dubbelt så mycket som ett vanligt kar med stag. Storleken kommer vara 100x60x50cm

vad har ni för erfarenheter av att ha rimless alternativt inte rimless? Tycker ni att det är värt att betala dubbelt så mycket för att få utan stag o ram?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle nog inte välja bort kantlisten.... den har skyddat mina fiskar o hoppa utt vid flera tillfällen. Att det blir dubbla priset mot vanligt har nog med o göra att du vill ha utan stag..... de får nog gå upp till 12mm för det o då kostar det.... räcker det inte med o bara ha i optiwhite eller sk low iron glas. Men att du bara skall ha 50 högt medför ju också att det skulle räcka med 8mm glas rundom och då är det inte så mkt skillnad på vanligt glas med ett optiwhite / low iron.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...