Gå till innehåll

Hur mycket mat...?


pepe

Rekommenderade inlägg

Man hör hela tiden att mistaget nybörjare brukar göra är att man matar för mycket. Det är jättesvårt att veta hur mycket man ska mata dock- hur kan jag veta om dom får nog? Dom brukar väl äta upp inom någon minut sådär...

Kan någon säga ungefär hur mycket man ska ge av t ex mysis när man matar. Typ en ärta- en krona- en fem-krona????

Mina invånare är;

3 gula kirurger + 1 nasokirurg. 1 sebae-clown och 5 små occelaris clowner. 1 vimpelfisk och 1 blennid. 1 bicolor dvärgkejsare och 6 putsarräkor.

Och hur är det med korallerna- matar ni dom varje dag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror den sista meningen i första stycket är det svar som de flesta skulle ge: "Så mycket mat att den äts upp inom några minuter och inga rester flyter omkring." Hellre flera mindre portioner under dagen än en stor som blir över. Testa och se var gränsen går eftersom även inom fiskar skiljer det sig från individ till individ.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar en kubikcentimeter artemia och en nypa flingor, detta ger jag till fiskarna i små portioner under några timmar. Men det är inte mycket mat som blir liggandes, ormsjöstjärnan blir som galen och far runt och plockar allt han får tag i, sedan har jag ganska mycket fisk som plockar upp allt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...