Gå till innehåll

Innovative Marine Nuvo 38G


Emvees

Rekommenderade inlägg

Hallå!

Så kanske dax att presentera sig lite mer ordentligt!

Steven heter jag 36 år jobbar och bor i Strängnäs och har ett förflutet i sötvattens livet.

Det som låg mig varmt om hjärtat då var Malawiciklider.

Har alltid sneglat åt detta håll, men har riktigt aldrig haft råd känner jag. Eller för den delen kunskapen. men man lär så länge man lever! tycker man följer alla konstens regler men det blir fel iaf. ;-) ett stort speciellt tack till Hans för all hjälp! Men skam den som ger sig. Började alltså min bana med ett Rsm 130D men klev snabbt upp till ett Rsm S650. Som jag för övrigt var riktigt nöjd med efter en del utbytes produkter. men efter en rejäl crash där allting gick åt tack vare för hög värme så bestämde jag mig för att göra mig av med det då det är husköp på gång, samt så känner jag att jag ej har råd att fylla det igen.

Vad gör man då?!

Jo då letar man lite på nätet.

Fastnade för ett Innovative Marine nuvo 38G vitt.

Sjukt fint kar. (Saknar dock en riktig sump)

Till detta kar så köpte jag även bänk och Innovative Marines egna skummare som förövrigt förvånade mig i effektivitet och decibel. :-) införskaffade en Vortech mp10w för att få lite bättre cirkulation i det. Har även IM egna stream nozzles också. Belysningen är en Kessil A350wide angle, men har beställt en Ecotech xr30w pro som bör vara på ingång snart. Detta kar passar betydligt bättre i det nya huset dessutom så jag känner mig jättenöjd.

Allt är precis nystartat så det har ej hunnit hända så mycket än i det. Men drar upp en bild så ni får en uppfattning om det iaf. :-)

Ps: Denna tråd ska garanteras hållas uppdaterad. Ds

Detta var en liten kort presentation av mig.

Live long and prosper

/ Steven Ryanski

Sent from my iPad using Tapatalk HD

post-6878-14468930508908_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser bra ut.

Om ett par dagar så får du skandinaviens först införskaffade nuvo-kar;)

Bilder är bra, se till att posta massor.

Du kan alltid hänga på ett externt filter, eller en överrinningsbox om du vill ha sump.

Hur funkar ljuset med dimmning o.dyl.?

/Oskar

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bekolsyra =) har tittat på Tunzes överrinningsbox skulle vilja använda min Bubble-king-skummare =) japp bilder kommer att komma en hel del. Jasså så du var först ut med dem alltså? Coolt. Ska ta hand om det :). Ja man ser ej så många av dem tyvärr.

Spendrups köpt på Nordicreef , :)

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag hoppas verkligen det tar sig i korall världen nu, Kessils lampa må ha vunnit en massa i bland annat Reefbuilders men det verkade ej vara något för mig eller mina koraller tyvärr. Så nu sitter en Radion xr30w Pro där istället. Har bara skrapat på ytan av inställningarna än, men den verkar ha lite att leka med. :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

post-6878-14468930644722_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Hallå :)

Har inte hänt så mycket på sista tiden, inga nya inköp inga större problem heller, utan jämna vattenbyten på ca 20% var 14e dag så ser det ut som om allting flyter på. :)

När vi nu flyttar ut till huset så ser det ut som om det kan bli lite ordning och reda på detta akvarium.

Ska införskaffa en stor sump känner jag för det är något som jag verkligen saknar.

Bilder kommer när allting är på plats och flyter på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...

Ja inte så mycket har hänt direkt, jättenöjd med belysningen men måste nog införskaffa en reeflink känner jag då jag enbart sitter på Mac och ecosmartlive inte lirar ihop. Har för närvarande lite problem med bruna alger ser ut som kiselalger. Kör osmos med silikatfilter men kanske måste byta ut filtermediat. Ingen aning.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...