Gå till innehåll

Automatisk ZEOvit omrörare.


Zanders

Rekommenderade inlägg

Skojar KZ nu eller?

Hur många har inte provat denna lösning och sedan funnit att stenarna kärvar/fastnar och skiten går sönder...

Jaja, jag såg fram emot den men nu kommer jag verkligen att luta mig tillbaka ett bra tag och läsa recensionerna från användarna...

Hoppet lever men jag tvivlar🎣

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där har man provat inte just den srodukten. Men jag tror resultatet blir det samma ingen lösning i långa loppet. Den ända lösning jag funnit som fungerande är att ha jetmunstycken i botten av reaktorn som är timerstyrda vilket tumlar stenen med vattentryck.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu får jag sticka in känner jag när det kommer till prat om att det skulle kärva...... För det första så kan det inte kärva då man snurrar ju hela kassetten i ett annat rör så stenen får ju fart genom att man byter håll men de kan aldrig hur som kärva. Jag tycker denna lösning såg bra ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur menar du med får fart genom att byta håll? I mina tankar så måste det bli ett jäkla knyck varje gång den byter håll. borde bli stora påfrestningar när den ska stanna 1kg zeolit som slungas åt ett håll till ett annat. Plus att det händer i vatten med så vattnet måste även byta riktning. Måste gå åt fruktansvärt med energi. Men visst den funkar nog alldeles utmärkt då inte KZ brukar släppa så dåliga saker. Tycker dock den ser lite för överarbetad ut om man jämför med zeomatic:en som funkar utmärkt redan för att göra rent zeolit. Skulle va kul att se en prislapp på den samt prislapp på reservmotor. Tror man behöver ganska högklassig motor för att det ska hålla en längre tid.

Om jag fattat det rätt med så är inte nutidens KZ:as zeolit sten anpassad för den där heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vi får se om det är denna lösning som kommer ut på marknaden först och främst. Sedan tror jag ändå att stenarna kan kärva och det ska bli intressant att se vad användarna säger efter ett tag.

Lösningen är absolut inte ny och den skulle ha funnits på marknaden sedan länge om någon fått det att fungera... Därav min skepsis, men låt oss begrunda innan vi säger bu eller bä

😎

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom stenarna ligger i ett rör inne i ett annar rör kommer dom aldig att hamna i mellan något så den kan fasta.

Sen har dom släppt nya stenar som är lite större för denna reaktor så dom ska rulla runt bättre.

Jag har spånat runt lite angående motorn och är det en sådan jag tror det är så kommer den inte gå sönder eller ha problem med att vispa runt i denna reaktor då den är byggd för samma sak fast i reningsverk där dom snurrar fram och tillbaka

hela tiden året runt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...