Gå till innehåll

gul kirurg prisbild


hagbard

Rekommenderade inlägg

Vad är rimligt att betala för en med stl som 2 femkronor i butik? jag vart erbjuden en sådan för 999:- men tyckte det var lite saftigt!Jag vet inte om det beror på att det är det dom kostar,eller om brist på konkurans i mina trakter.Det verkar ju vara en vanlig firre annars? vad kostar dom i tex Stockholm/Göteborg i den storleken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För mig är det snarare tvärtom.. Vill hellre ha ett litet ex , som förhoppningsvis inte växer ur karet allt förfort.. Här nere i skånetrakten åtminstone verkar en kirurg på 5-7cm vara betydligt mer eftertraktad än en på 15cm för samma peng.. , min åsikt iaf..

Tycker du ska ge din gula lite mer foder ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men man måste vara realistisk och kika marknadsvärde finns där fisk av bra kvalite och butiken är seriös ligger det 2 butiker i samma hus samma service allt är samma vi clonar en fisk och den kostar 700 i ena dörren och 400 i andra dörren.

Sedan kan vi göra en annan variant en butik som är lite oseriös sköter ej fisken skiter i allt dvs och fisken kostar 100kr och i nästa dörr en seriös butik som värnar om djurens väl befinnande och den kostar 500. Då är valet lätt jag köper den för 500 för oseriösa får inte ett öre av mig dock kan man göra bort sig med då slutar det vid 1st köp. DVS för mig är det viktigaste att fisken behandlas med respekt och man har bra service. Sedan är det + om man kan få både billigt och seriöst :P

Tycker inte det stämmer med verkligheten att akvarielagret är dubbelt så dyra. kika in i butiken. Man kan allt göra bra priser där med. Dock har vi alla olika omkostnader. Levande foder är kanon billigt ​:) Sedan har dom rätt udda grymma firrar där med har lite roligt där ifrån dock sött.

Ta det lugn Christer tänk på pumpen :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En bra tråd detta synd att den spårade alltid bra att få en prisbild på saker va det ligger i för priser här och där så man vet vilken plånbok man skall ta med sig när man åker till någon spec butik tex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart man får. Så är det alltid. Som jag skrev tidigare så tycker jag det är bra att få en bild på priser. Dels kan det vara lättare att förstå priser som folk vill ha för saker i andra hand. Liksom nisse på hörnet lägger ut annons på xx pryl får mer en va jag får ge ny. Men kostar xx dubbelt så mycket i den staden så är det fullt förstårligt. Alla säer stirra dig inte blind på priset. Men visst spelar det roll iaf för mig skulle jag säga annat skulle jag fara med osanning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...