Gå till innehåll

vad är det för fel med min anemon


patrikk

Rekommenderade inlägg

Något gör så den ej trivs där. Ang värden så vill den ha bra korall värden. Dubbel kolla så ingen skenat. Ändar pumparna så det kanske är en ändring i cirkulationen?

Den kommer troligen släppa och flytta sig. Låt den vara inga nävar i karet. Försök ej att flytta den det gör den själv om den vill. Ser ju inte allt för dålig ut. Men något gillar den inte fisk som pickar på den ? räkor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag flyttade stenen lite så att den fick mer cirkulation. Och nu ser den bättre ut samt att munnen är som vanligt igen. post-4894-14468930642189_thumb.jpg

Vad är set för namn på den.

Jag har fått höra av andra att det är inte normalt att den är så vit det innebär att den inte har några zoa i sig. Stämmer detta?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så vad menar du med det att om den är förgad så kommen den vita färgen att försvinna och den kommer åter att få sin rätta färg? Det låter ju spännande det med. Lite som triss gastens garanterad vinst.

Eller ta den sålda av att den kanske blivit förgad?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tack. Läste även om det på rc. Kanske är det mitt fel eller lfs men jag kan tycka att har man ett stressat djur så borde inte djuret säljas. Men men jag läst hur jag bäst tar hand min stressade anemon så jag får jobba på det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den verkar hittat en plats gen gillar nu ? Dom är lite luriga. Man kan tycka ibland att man funnit en kanon plats för den. Men hipp som happ duger den inte:P Vita anemoner behöver ofta stödmatas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den var lika vit i butiken som här hemma så det är inte någon skillnad. Jag försöker nu mata den men den verkar inte till att vilja äta. någon som har tips på hur man kan få dem till att äta? De har varit ganska bra uppblåst sen jag flyttade den samt att den sedan valde att kasa ner lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...