Gå till innehåll

Var hittar man vattentankar?


mamadubba

Rekommenderade inlägg

Någon som vet var man kan få tag på vattentankar i plast liknande de här: http://www.drp.dk/cylindriske-lukkede-beholdere/33-cylindrisk-beholder-med-skruelag.html

I Sverige som privatperson och helst till vettigt pris?

Jag undrar detta med. Annars får vi se om man kan beställa å skicka till Sverige!

Är intresserad av 2st 200-300liters fat.

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit i kontakt med bla cipax om 2x200 liter för osmos/saltblandning. Tyvärr skenar priset snabbt (har tyvärr inte kvar mailet, men runt 7000:- ) så det blev inte aktuellt med sådan lösning för mig tyvärr.

http://www.cipax.se/rotationsgjutning/tankar/rektangulara_behallare/200-liter-20200

Var rädd för att det skulle vara nånstans i den prisklassen. Tråkigt

Jula o k-rauta tunnorna är ju ett alternativ men jag söker efter tunnor som har de där flata ytorna avsedda för att sätta genomföringar så man kan koppla ihop flera tankar med pvc. Vill automatisera lite för att göra mina vattenbyte mindre invecklade och därmed mer frekventa. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Adddo: tack, den skulle man kanske kunna använda.

MrGoransson: tack, det verkar bara vara den minsta dunken som har raka kanter, men annars hade det ju varit något.

Det är tankar för "fast installation" jag är ute och jagar efter men jag får nog inse att de prismässigt ligger utanför vad jag vill lägga på lösningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick svar från den danska leverantören.

Ja vi sender direkte til Sverige.

DRP type 200-3 koster = 1135 DKK - 20% rabet.

Ex. Moms. Ab. Fabrik. + Emballage. Leveringstid = ca. 1 uge fra ordre.

Tak vi høres.

Venlig hilsen / Best regards:

Dansk Rotations Plastic. V/Michael Endsgaard

Känns kanon

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär 1500skr inkl moms då. Det var ju betydligt bättre, ska kolla med dem vad frakten blir på det.

Synd att du bor så långt bort annars kunde man ju ev gjort ett samköp å jag hämtat själv hos dig.

Men jag har sett begagnade cipax behållare på nätet som är okey för vårat ändamål, men kommer ej ihåg vart...

/Christian

"Skrivet från en mobilenhet med tapatalk"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni bott lite närmare norrut så skulle det gått att fixa en vattentunna utav polyetenrör + fastsvetsat lock.

Kolla om ni har någon plastsvetsare alternativt någon inom fjärrvärmebranschen i er närhet så går det säkerligen att fixa en stadig tunna för någon femhundring + fikabröd =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Lyfter denna igen istället för att skapa en ny tråd.

Vet någon var man kan hitta tunnor/dunkar runt 60-70 liter, gärna med lock?

De blå på 60 liter från Witre hade varit perfekt, men jag vill ha två identiska, och nära på en tusenlapp för att förenkla vattenbyten är inte så intressant. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...