Gå till innehåll

Nätbutiker med koraller & fisk?


Chum

Rekommenderade inlägg

Så vida jag inte missat det så finns det igen lista/sammanställning med vilka nätbutiker som erbjuder koraller och ibland även fisk till försäljning, via "postorder", till Sverige. Tänkte därför att vi kunde skapa en här kanske? De jag känner till i dagsläget är följande - fyll gärna på med fler;

- Deep Ocean (De Jong Marinelife)

- White Corals

- Extreme Corals

- Mail Order Corals

- World Wide Corals

- Coral Biome

...har hittat fler men de flesta verkar vara inom respektive land, som UK, US, etc... tex;

- Live Aquaria

- Coral Master

- Aquatics to your Door

- ReefWorks

- Ocean Gems

...

Ändrat av Chum
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får väl svara själv då =p

Har hårdgranskat alla sidor nu och kommit fram till att White Corals verkar bäst av dem alla - för oss som bor i Europa/Sverige. Dels är hemsidan väldigt snygg, prydlig och lättnavigerad med utförlig info. Dessutom har de bara WYSIWYG (What You See Is What You Get), till skillnad från de flesta andra. Extreme Corals drivs av välrenommerade Fauna Marin, men får bli en andraplats ändå. Övriga i fallande led har mindre sortiment och i regel icke wysiwyg... Säg gärna emot, med motiveringar =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wysiwyg kan ju ibland betyda wysiwyouthinkyg - de är bl.a duktiga fotografer........

Njae, de behöver inte ens vara duktiga fotografer. Med ett mediokert bildbehandlingsprogram så kan nästan vem som helst få vad som helst att se ut hur som helst, inte minst färgmässigt:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Färgmässigt har jag varit väldigt nöjd dom 7 gångerna jag har beställt från whitecorals, enda som är lite av en besvikelse, är oftast storleken, men allt ska ju växa och blir större/finare, men kvaliteten har inte varit någon att gnälla på.

Oftast så finns där mer än vad man hittar hos sin lokala handlare, ska jag köra upp till kungsbacka så kostar det lika mycket som frakten från wc, plus rätt så rejält billigare koraller, vilket gör att man brukar beställa rätt så många ;) ist för att komma hem med 2-3 koraller o ev nån till som man köpte bara för att...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med lite fart i tråden...

@Leffe: haha :skrattar:

Är det ngn som fattar hur Deep Ocean funkar? Levererar de endast i samband med bilfärd i Sverige? De skickar inte vad jag förstår? Dvs de har inget på lager, utan lagersaldo är bara en spegling av DeJongs lager vilket innebär att leverans kan dröja flera månader? Har jag fattat det rätt? :smiley3:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...