Gå till innehåll

Matpipetter/matsprutor?


Chum

Rekommenderade inlägg

Skall jag ha nån nytta av att punktmata så får jag stänga av pumparna, annars drar en stor del av maten iväg innan korallerna fått grepp.

Luft har jag inte haft några problem med, man blöter ju självklart ner fodret i en liten kopp o suger upp det därefter.

Röret är ett standard rör som jag hittat på flera olika butiker 4/5 eller nåt sånt e måtten, k-revet, lagret etc har den hemma vad jag vet.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra Thomas, syns i morrn em för ev korallbyte som sagt... =)

@Nixon, jo självklart. Jag menade bara att när man suger upp mat/vatten i röret så kanske det inte fyller HELA röret. Därav luft-frågan. Men jag litar på att din lösning funkar kanon.

@phhasek - ser bra ut om det inte vore för att den bara är 35 cm. Mitt kar är 80 djupt så behöver minst 60 cm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Typ 300-400 men det är det lätt värt. Specielt när man har tubastrea och liknande!

Instämmer helt, bästa jag testat. Bytte röret till ett längre 1m pvc rör så jag kan punktmata på botten i 70högt kar +. Sarg utan att bli blöt. Skär ni dessutom av pippetten lite så hålet blir större så funkar det att mata med fm lps pellets eller liknande. Kanon till acans :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...