Gå till innehåll

Nytt projekt på gång, 300L


osby0479

Rekommenderade inlägg

Nu är jag med

Bra jobbat! Frun din, har fel...

Blir det någon topp på karet då ditt inte är ett rimless?

Tack ;)

Har lite funderingar på det, men har inte bestämmt mig ännu, men då hade det fått bli kant i kant med ovandelen, får se hur ljuset slår när det är vatten i karet!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 427
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack, får visa min fru svaren här, lite senare då hon har total sågat detta bygge och menar att det liknar en frysbox, så bara ös på med kommentarer så ska hon få se ;)

Ja det är biltemas ljuddämpning, haft den i x antal kar och verkar rätt så vettig, kontra mitt elos 120 som bara va byggt i mdf så blir ljudet obefintligt, funderar på att sätta det på dörrarna också.

Frugan har väll aldrig rätt när det handlar om akvarium!

Vilken tjocklek är det på skivorna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frugan har väll aldrig rätt när det handlar om akvarium!

Vilken tjocklek är det på skivorna?

Nej det är rätt Alex, men man ska inte gå på för fort för då kanske det slutar med att jag inte har något akvarium alls =p

Skivorna är 100x50 och 10mm tjocka kostar 89:- på biltema, dämpar rätt så bra enligt mig.

Riktigt snyggt bygge o grym design, gillar verkligen sumpen också. Håller på att planera mitt första projekt med sump och ditt kar är helt klart inspirerande :) ska bli kul att se det igång!

Mvh Tim

Tack Tim, ja det är bara att köra på ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag påbörjar jag osmospåfyllning, tar sin tid, vattnet ska få rätt temp, kommer göra ca 200-230l nytt vatten och ta resten från mitt 200l, i med två nya påsar levande sand, samt ta upp dom 9 kilona jag har i mitt nuvarande, så totalt 27kg sand.

Ska limma lite ricorderior på en sten, sen får jag se om tiden finns till att åka iväg o köpa lite mer sten på söndag, hoppas anders har fått in lite mer som han vart lovad, men vi ser på söndag hur det slutar!

Nu tar jag mig en liten whiskey o kurrerar mig inför morgondagens ullareds trip med familjen, kanske blir en avstickare till Bioted, får se vad man hinner med....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde 150l igår, ullared nu, hem o göra 70-80l till, i med salt så får det blanda sig tills imorgon, ska tvätta sanden en, får se hur mycket den täcker, är ca 30mm upp till kanten och någon mm ovanför den hade jag tänkt mig.

Sen blir det att flytta över allt o hoppas på det bästa.

Men flytten från mitt 80l till 200l gick smärtfritt så ser inga problem från 200l till 300l.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Let's go Zeovit ;)

Gött.

Det funkar ypperligt med sand i ett zeovitakvarium.

har både kört med utan, vanlig korallsand å levandesand.

attachment.php?attachmentid=105994&stc=1&thumb=1&d=1384362913

Waveline 4000DC.

Har du testat den ännu å känns det som om den är tyst å leverarar de som är skrivet. Finns ju massa youtube klipp men vad tycker du?

Vart köpte du den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gött.

Det funkar ypperligt med sand i ett zeovitakvarium.

har både kört med utan, vanlig korallsand å levandesand.

attachment.php?attachmentid=105994&stc=1&thumb=1&d=1384362913

Waveline 4000DC.

Har du testat den ännu å känns det som om den är tyst å leverarar de som är skrivet. Finns ju massa youtube klipp men vad tycker du?

Vart köpte du den?

Googla på zeovit and live sand.

Enl Zeovit basics så rekommenderas det att man inte använder levande sand då det ofta triggar cyanoproblem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gött.

Det funkar ypperligt med sand i ett zeovitakvarium.

har både kört med utan, vanlig korallsand å levandesand.

attachment.php?attachmentid=105994&stc=1&thumb=1&d=1384362913

Waveline 4000DC.

Har du testat den ännu å känns det som om den är tyst å leverarar de som är skrivet. Finns ju massa youtube klipp men vad tycker du?

Vart köpte du den?

Startade den precis och den är helt ljudlös, men får köra den på full fart, så man kanske skulle köpt en lite större istället!

Köpte den på jlakvarium.se

Skummaren RLSS R6I är ju helt sjukt tyst, skummar gör den rejält iaf.

Lite fixande kvar med avrinnnigen men fick den knäpptyst, så det enda som ev låter lite är ju mp40 men det lilla kan jag överleva, så mitt mål är nått åter igen...

Nu ska det bara klarna upp så jag kan placera ut lite koraller!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...