Gå till innehåll

sand eremiter Pagusristes Sp


hagbard

Rekommenderade inlägg

Vad är era erfarenheter av dom? jag köpte 5 varav 3 dog ganska omgående nån vecka...2 var lite segare men lämnade in dom med efter ett tag, nån månad...hade inga andra eremit arter då så de vart inte dödade av "kusiner" och märkte ingen övrig aggro från fisk eller nått...Min åsikt är att de verkar väldigt känsliga!...En väldig sandyta att utforska för övrigt för de små liven..synd! de kanske vart förgiftade av cyano? :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser de ut, är de sandfärgade och har fjäderliknande antenner som de "slår med" hela tiden, liksom piskar? Har sådana själv och de är köpta som Calcinus sp. "Fast Runner", vilket inte ger några träffar alls på Google, har heller aldrig sett någon bild på någon som liknar mina... blir lagom irriterad när exportörerna inte förmår sig skriva ordentliga namn i sina beställningslistor.

Dock har min lilla mantis tagit någon när de introducerades. Du har möjligtvis ingen sådan...?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eremiter brukar ju vara ganska tåliga? Dom kan ju gå upp ur vattnet och ner någon annan stans. Har hittat någon eremit på golvet och bara ploppat i den i karet igen utan att den dött.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har dessa. Köpte 5 på triton varav jag placerade de 3 största i mitt huvudkar och 2 mindre i det lilla karet. De 3 stora dog inom loppet av en månad av oförklarlig anledning, då det finns ett lager av sand på 2-3 cm i hela karet, medan de 2 i lilla karet lever än och jag la inte i sand där förrän förra veckan.. Ger även algtabletter till mina eremiter med jämna mellanrum så det borde ju inte vara det plus att jag har fler eremiter i stora karet sen tidigare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har av 5 st (med nån månads mellanrum) inköpta sanderemiter 2 st kvar numera. Nån fick hjälp över på andra sidan av en annan sorts eremit framför mina ögon, troligen var den redan klen för det var ingen kamp.

Men de som är kvar jobbar på fint och håller rent.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...