Gå till innehåll

adapter till krankoppling


Felix.W

Rekommenderade inlägg

Jag undrar vart man kan få tag på en "adapter" till krananslutning som på den till vänster i bilden.

Alltså den delen som skruvas fast på en sån som är till höger på bilden.

Jag vill göra så den högra blir likadan så jag kan koppla fast på kranen. Dom tillhör osmosfilter.

post-6897-14468931200415_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahsell säljer ju bara till registrerade företagskunder så det kan vara svårt. En del kopplingar på armen över handfat har mindre stigning på gängan så ta med en grej med samma gänga. Visar du upp den i kassan när du går in så är det ingen som tror du snott den när du går ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går väl och ta bort underdelen på den högra (använd ex. en polygrip). Skruva sedan fast högra delens överdel i kranen (använd ex. en polygrip). Sedan skruvar du bort underdelen på den vänstra och sättter ihop den med den delen som nu sitter på kranen (endast hand kraft). Då behöver du inga verktyg varje gång du måste skifta för osmosens skull.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så att jag har 3 osmosanläggningar. Dom här krankopplingarna sitter på två av dom som jag inte använder. Ska sälja dom.

Tänkte fixa den högra så det blir lättare för ev. köpare att koppla in den.

Kjell den högra är en enda del... den vänstra passar mina kranar för den har ytterligare en ring på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...