Gå till innehåll

Postorder i Sverige!!!!!! Fler som upplever dett???


kobbens

Rekommenderade inlägg

Varför så upprörd?

Prylarna kommer isinomtid.

Är du stressad åk till en fysisk butik istället för att KLAGA

på postorder va glad för att dom har den servicen.

Mvh NÖJD postorder kund

Jo Gotland Är ju känt för sina saltvattensbutiker ;).

Men jag håller med trådskaparen att har man en service som postorder så bör man ju hålla den med bra service. För vissa är postorder en viktig del av att kunna hålla sina akvarier. Och det kan väll alltid bli bråttom med nått ibland. Dom flesta har väll kommit hem och glömt köpa något och blivit irriterade utan att det är livskattastrof.

Och jag kan hålla med om att dom utländska webbshopparna levererar inom samma tid som svenska om inte fortare tom (Syftar då inte bara på akvarieaffärer).

Sen var ju just det här en olycklig sväng med en mässa som det kanske var lite dålig info om eller liknande eftersom han skrev inlägget innan han sett det.

Men jag vet inte, jag kanske tillhör minioriteten som blir som barn på jul afton när jag får paketen hem och helst vill jag ha dom snabbt.

Inte för att glömma så blir jag även irriterad när jag väljer den kön som går slöast på affären eller för att inte tala om när jag hamnar bakom en som kör 80 på 90 väg ;) så det ligger kanske lite i min natur att inte vilja vänta.

Sen kan de ju va lätt att rekomendera att åka till en fysik butik då man slipper ta båten eller flyget ;). Tror faktiskt att dom flesta föredrar att åka till fysisk butik om dom kan.

Edit Det hann skrivas en heldel medans jag skrev hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Må så vara men vad skall man göra, när man inte kan åka till en fysisk butik. Även dålig kritik kan i slutändan vara positv. Förhoppningsvis så kanske nästa gång, kan det då läggas in en info i Webbutiken.

Va bra då.

Jag hakar bara upp mig på att det ofta gnälls på svenska butiker som att dom e några klåpare med dålig service.

Det finns nog en handfull forums medlemmar som har det tungt i livet och inte bara med sina akvarium.

Det är fritt var man lägger sina slantar men att starta en sketen tråd om att det är som jorden går under.

Sen att bara skriva att man ska rekomendera sina vänner att bara köpa från Tyskland e bara rent oförstånd.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju jättebra, dock så ska ju naturligtvis något som detta helst stå direkt på hemsidan också. Alla akvarister kan man ju inte ta för givet att de sitter & läser företagsinfo på SVG?
Jag kan hålla med om att det bör stå på deras hemsida. MEN, om man förväntar sig att företaget ska se detta inlägg på detta forum, vilket jag förutsätter på sättet inlägget är formulerat. Då kanske man kan förväntas läsa företagets information här på guiden också, speciellt om man ska gå och "gråta ut" inför varenda kotte på hela guiden. Känns lite väl Linda Rosing över det hela.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ville egentligen bara veta om det var flera som upplever samma problem!

Å givetvis kan vi ju alltid inte tycka lika!

Jag kan hålla med om att det bör stå på deras hemsida. MEN, om man förväntar sig att företaget ska se detta inlägg på detta forum, vilket jag förutsätter på sättet inlägget är formulerat. Då kanske man kan förväntas läsa företagets information här på guiden också, speciellt om man ska gå och "gråta ut" inför varenda kotte på hela guiden. Känns lite väl Linda Rosing över det hela.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan hålla med om att det bör stå på deras hemsida. MEN, om man förväntar sig att företaget ska se detta inlägg på detta forum, vilket jag förutsätter på sättet inlägget är formulerat. Då kanske man kan förväntas läsa företagets information här på guiden också, speciellt om man ska gå och "gråta ut" inför varenda kotte på hela guiden. Känns lite väl Linda Rosing över det hela.

Jag har aldrig försvarat inlägget i sig som TS skrivit, det är lite för mycket enligt mig också.

Dock så kan man ju inte undgå att se att butiken har varit dålig på att informera.

Sen som jag tolkar han första inlägg (även om det är svårt) så har han mailat ÅF & sedan kopierat in meddelandet här? Men jag kan ha helt fel, läste lite slarvigt bland alla !!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

generellt så kan jag tyck att om man inte är anträffbar via mail och/eller telefon och man tillhandahåller en Service så finns det för mig självklara medel för detta ( autoreply på mailen och informera att man är tillbaka dag X telefon så finns det telefonsvarare fortfarande) (i mitt yrke förvätas det att man sätter en autoreply om man är borta.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haft problem både i tyskland o sverige av erkända försäljare ,, vist man funderar o e lite arg i bland men synd man inte har fotboll eller golf som hobby för det hade varit lättare än rc helikoptrar o saltvatten !!

2013 och det finns faktist forfarande telefon att ringa till butiker under öppetider så man får ett snabbt svar och slipper lång och tråkig ososial email kontakt.. jag tycker nog att även butiker har rätt att slå igen efter stängingsdax och vara lediga på kvällar o helger..

Jag är en enskildfirma som gör svets o rep jobb sedan 11 år tillbaka och faktist inte än någon hemsida eller email ha ha ha gutt gutt !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har handlat från bioted, triton, drakfisken och oceanakvarium och är mer än nöjd med servicen från alla fyra företagen. Kanonservice faktiskt=)

Har precis samma upplevelse som du har och har handlat av samma handlare som dig. Ted fixade tom så jag slapp hämta mitt akvarium i Göteborg och istället i Helsingborg.

/Micke

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hi hi, beställde 25kg salt (Tropical Marine Pro-reef) på min lokala zoo affär som mer än gärna hjälper till och beställa så länge det är från typ dogman och imazo. Trevligt var priset och frakt fanns inte med.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frakt är alltid olika.

jag beställer åtgångs produkter för några månader framåt så slipper man bli upstressad.

men visst kan man ibland bli frustrerad när varan står i lager och det tar 1 vecka innan nått händer och man ringer och frågar och man får beskedet att produkten inte fanns i lager så tar det 3 veckor till.

Hade man vetat detta hade man kanske valt en annan handlare för att få snabbare leverans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hemsk synd om er som alltid tycker det är bättre i Tyskland.

Patrik

övereagerar du inte nu? varför kan man inte ställa något som helst krav av handlare i Sverige tycker du?I jämförelse alltså...är det x-tra synd om svenska tycker du?varför i såfall...tycker du ska förklara dig lite!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va bra då.

Det finns nog en handfull forums medlemmar som har det tungt i livet och inte bara med sina akvarium.

Patrik

Vad är detta för påhopp? Vad exakt varför denna reaktion??..tycker det är att spy ut skit oemotsagt rent sagt..vad tycker du själv?Man har ju själv blivit avstängd för mindre halvårsvis typ...gäller inte reglerna för stockholmare?

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror något hamnat mellanstolarna här helt enkelt lätt att det gör det ibland. Jag har själv en jätta bra erfarenhet när jag beställt varor för olika svenska företag. Om det tar tid ska ett medelande skickas ut när leveransen beräknas vara framme.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är detta för påhopp? Vad exakt varför denna reaktion??..tycker det är att spy ut skit oemotsagt rent sagt..vad tycker du själv?Man har ju själv blivit avstängd för mindre halvårsvis typ...gäller inte reglerna för stockholmare?

Om du har problem med mina åsikter för att jag e Stockholmare kan du ta det via PM.

Det jag menar med tungt i livet är att det ska gå så fort.

Att starta en tråd om att en handlare som inte svarar på 3 dagar.

I mitt vardagliga liv kollar jag min e post 1 gång i veckan och om någon vill något som det är brottom med får väl personen ringa.

Klart att det är synd om våra handlare i Sverige,dom jag känner tjänar inte så mycket pengar som du tror,ofta långa arbetsdagar sena nätter en handfull knäppgökar som kommer 2 min innan stängningsdax och ska se till att det blir 1 timmes längre jobb.

Om du tänker lite till hoppas jag att du förstår vad jag menar när jag tycker det är efterblivet att sitta och gnälla på ett forum om en handlare när man ringa en annan handlare.

Typ när inte min ICA som ligger runt hörnet inte har grov snus då får jag gå till en annan.

Och jag är väldigt nyfiken på vilka krav du vill ställa på svenska butiker?

Har skrivits utan alkohol

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har problem med mina åsikter för att jag e Stockholmare kan du ta det via PM.

Det jag menar med tungt i livet är att det ska gå så fort.

Att starta en tråd om att en handlare som inte svarar på 3 dagar.

I mitt vardagliga liv kollar jag min e post 1 gång i veckan och om någon vill något som det är brottom med får väl personen ringa.

Klart att det är synd om våra handlare i Sverige,dom jag känner tjänar inte så mycket pengar som du tror,ofta långa arbetsdagar sena nätter en handfull knäppgökar som kommer 2 min innan stängningsdax och ska se till att det blir 1 timmes längre jobb.

Har skrivits utan alkohol

Patrik

ja du erkänner det..men du tror andra gör det=påhopp..grejjen är gosse att jag skriver som jag vill...jag behöver inte vara påverkad av något...jag tycker du ska be om ursäkt och inte sätta dig på för hög häst!tagga ner gosse!Många med mig som är riktigt trötta på ditt spy hela tiden..tycker du ska skärpa dig rejält! var snäll pojk!

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...