Gå till innehåll

Tobbes 30l


tobbs

Rekommenderade inlägg

Tanken är att köra skummarlöst (första gången för mig) med viss nyfikenhet :), dock använda påhängsfiltret som medföljer och proppa i LS så gott det går. Belysning låter jag original rampen stå för så länge, för att såsmåningom kanske uppgradera till LED. Cirkulation förutom org.pump blir en Hydor koralia. Invånare blir sniglar,eremiter och någon räka samt någon goby är planen i alla fall. På korallfronten blir det mestadels mjukisar och någon LPS. Kom gärna med synpunkter eller frågor :) fridens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte hänt så mycket nytt , hunnit köpa lite sladdar och timers. Dock kan jag inte hitta mitt osmos filter så det blir att bita i det sura äpplet och köpa en ny.

Så fort filtret är hemma är det dags att dra igång :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag har inte köpt det ännu men det blir mest troligt i framtiden :)

Nu är det tyvärr så att akvariet jag köpte läcker , väldigt väldigt lite men blir ändå

att lämna in och få ett nytt. Tyvärr kommer det hem först på ons el torsdag så det har

blivit ett litet stopp just nu....

Fridens

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Tyvärr fick jag lägga ner detta projektet pga tråkigheter inom familjen men nu har det repats mod igen.

Så jag tänkte dra igång ett akvarie nu men på 240 L istället så jag gör en ny tråd till det projektet.

Vem vet kanske 30l akvariet kommer igång i framtiden...

Ja Emil jag bodde i Tullstorp innan men bor i Äholm nu :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...