Gå till innehåll

Kenya träd och annat


jacs

Rekommenderade inlägg

Hej,

Fick hämtat fina exemplar blandat mjuk och sten av medlem här på svg och fick samtidigt se ett akvarium som man själv vill att det skall se ut.

Men kenya trädet verkar må lite piss dåligt men den kanske kommer sig efter ett tag.

post-7223-14468931422808_thumb.jpg

MG: 1350

CA:420

DK: var 6 men höjde lite och skall höja mera idag.

//Jonas

post-7223-14468931421891_thumb.jpg

post-7223-14468931422127_thumb.jpg

post-7223-14468931422358_thumb.jpg

post-7223-14468931422583_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Stort tack för dessa och självklart blev det en gul kirurg men det var en blyg sak så kort kommer så fort den känner för att vara framme. Men man får panik nu att bygga möbel till stora akvariet.

Tack ännu en gång lotta. Stenkorallen har några jättesmå saker som sticker ut så den ser "luddig" ut. Kenya repar sig för varje timme verkar det som.

Var det sådant där grönt som du ville ha så går det att ordna om nu inte kirugen tar allt vill säga.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sista kortet som är ovanfrån visar bäst och jag drar i "grenen" sas och blad och allt kommer med, mina bubblor sitter på annan plats men jag behöver ned till hornbach för ett 160L till sump vet ej om det blir till helgen som kommer, annars blir det helgen efter så kan vi mötas någonstans så tar jag och fyller en påse med så mycket jag får loss manuellt. Kollade hur Göran hade det under på ett av sina akvarium så det blir en sump varje fall och lite räkning gör att jag behöver ha typ 4L/5mm endast extra i sump för ytavrinningens metod jag kommer att använda men den kommer i den tråden då så att säga.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall vi vänta och se om min gula gillar det? Än så länge är den och pillar på andra ställen samt struntar i nori men det har ju inte gått så många dagar sedan köpet ännu.

Åker jag ned till Hornbach så hör jag av mig annars skall jag säkert ned till gbg i andra ärenden.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...