Gå till innehåll

Vet inte varför men får mig att tänka på saltvattensakvaristik


Benighted

Rekommenderade inlägg

...och när jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret tänker jag att det var inte mycket media i den reaktorn :)

nepu6y7u.jpg

Med vänlig hälsning, Björn

Björn, du och jag använder nog exakt samma reaktor. Grejen är den att jag kör 3 stycken i samma miljö, och alla har samma syfte men olika konstruktion. Jag skall försöka få till en bild i helgen när belysningen går för fullt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör förbi de här säckarna varje morgon. Någon tänker bygga ett rejält kar, tyvärr gick det nog snett i balling-beställningen..

post-3699-14468931526504_thumb.jpg

(12 ton mg istället för några ton av varje om det inte går att se text på bilden)

Ändrat av j0nas
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klantigt, men då man inte behöver dosera Mg så mycket så kanske de har de andra "ballingpåsarna" inomhus redan, och i lite mer vettiga mängder, 12 ton räcker ju inte speciellt länge :P Man måste ju köpa lite mer i bulk än portionsförpackningar för att få vettigt pris...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klantigt, men då man inte behöver dosera Mg så mycket så kanske de har de andra "ballingpåsarna" inomhus redan, och i lite mer vettiga mängder, 12 ton räcker ju inte speciellt länge :P Man måste ju köpa lite mer i bulk än portionsförpackningar för att få vettigt pris...

Sant! Passar på att blotta lite fler kunskapsluckor när jag ändå är i farten: Om de nu, mot förmodan, inte planerar ett stort kar, vad använder de då så mycket mg till? Tror att det är Peab eller banverkets mark om det kan vara till någon ledtråd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...