Gå till innehåll

Spröt bland knappar?


bigm82

Rekommenderade inlägg

Faktum är att du får köpa kanyler på apotek. Det har alltid gått förr i alla fall. Du får tala om vad du skall använda dem till och skriva på ett papper. Stå på dig och fråga efter vilket lagrum de går efter. Ett tips bara. Ha inte skägg, var inte mitt inne i en period med tandtransplantation (alltså - var inte tandlös) och gå inte direkt dit efter arbetet (inga arbetskläder alltså). Det vet jag av egen erfarenhet att det inte fungerar - men skoj hade jag och jag fick ett personlig - ursäkta jag gjorde fel samtal både från chefer och personal efteråt :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som gäller är ju detta:

4 § Försäljning av sprutor eller kanyler till den som inte har fyllt 20 år får endast ske om köparen kan styrka att produkterna behövs för köparens eget eller familjemedlems medicinska bruk.

3 § Den som bedriver handel med sprutor eller kanyler ska iaktta att försäljning inte sker när omständigheter ger anledning till misstanke att varan kan komma till användning vid missbruk av narkotika eller dopningsmedel.

Sen är det ju en annan sak hur det där tillämpas på apoteken och andra firmor som säljer kanyler, oftast så kräver de läkar- eller veterinärintyg för att sälja, se t ex:

http://www.granngarden.se/product/engangskanyl-0-5x16mm-100st

Att sen det där de hänvisar till passerat bäst före dagen för många år sen må så vara, de är inte skyldiga att sälja om de inte vill.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får tacka så mycket för alla tips och råd, lösningen kom som ett brev på posten :) Tack Tack. Men vilket är effektivast för att utrota dem ättika eller kokande vatten? Koncentrerad eller utspädd? Om man kör med ättika, blir inget annat drabbat då? om det kommer ättika i karet menar jag....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...