Gå till innehåll

Byta kar!


salta wille

Rekommenderade inlägg

Jag ska upgradera mitt lilla 85 liters till ett 200 liters och vet inte hur jag ska göra så att det blir smidigast.

85 karet står på ett tomt 250 liters kar som står på högkant (tomt förståss) 200 karet har jag tänkt att det ska stå där 85 karet står, så det måste till en massa flytt.

Har funderat om det går att flytta 85 karet med bara 5cm vatten till nått ställe och fylla på vattnet igen och sedan göra iordning den nya platsen för att fylla på 200 karet med nytt vatten och flytta över allt.

Eller hur ska jag göra bäst?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkar säkert. När jag köpte mitt rsm 130 så bar vi ut det i bilen och körde det fyra mil och bar in det där det skulle stå med sand och tio cm vatten i. sen fyllde vi bara på vattnet igen. Funkade från dag ett. Va försiktig och rör inte om mer än nödvändigt i sanden bara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Instämmer med Krille - flyttade ett clownhotell från Bohus till eslöv på det sättet en gång. När du flyttar det lilla så passar du på att byta mycket vatten. När du sedan startar det stora så flyttar du över allt vatten (och filter) från det lilla till det stora - och hux flux så funkar allt

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:) men töm så mycke så du kan lyfta det flytta det försiktigt och sedan fyll på min nytt vatten. sedan fyller du detta i det nya så skulle jag göra. för är det igång på annan platts behöver man ej stressa med det nya.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...