Gå till innehåll

jimmys 50l


jimmye

Rekommenderade inlägg

Tänkte lägga ut lite bilder på mitt först kar nu!

det är på ca 50 liter och har varit i gång ca 6 månader nu och allt funkar kalas.snart dax för större tror jag, för det här med saltvatten var bra mycket roligare än jag kunde tänka mej!

post-946-14468912234059_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du simon, tekniken jag har(skummaren) har jag inte kopplat in ännu, jag jobbar på min sump och har ett par problem kvar att lösa... det är ett rostfritt syrafast rör 650x300mm som jag tänkte ha men jag vet inte vad jag skall belägga insidan med...!?

Vidare så är lampan en 250w mh med en aqualine 10000k lampa.

cirkulationen består av 1 st 500 liters pumphuvud, samt ett på 250, som innehåller filter ludd.

vatten byter jag ca 2 ggr i veckan var gång ca 7 liter.fiskarna: 2 st ocellaris

Korallerna : 3st sacrophyton discosoma grön, röd, bubblig.

Ett par små kollonier med Calustrea Fucata, sedan finns där ett par mjukkoraller som jag inte vet vad de heter.

Även några stenkorallfraggar finns det.

Det ligger ca 10kg ls i karet med.

vet inte om man skall satsa på att endast ha LPS SPS när jag har fått i gång sumpen och dess teknik.

Håller på att lura på en lösning på problemet med värmen som lampan alstrar, vet inte hur jag skall bygga med fläktarna(tänkte ta ett par små data fläktar).

känn er fria att fråga och kommenter..

mvh jimmye

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på att lura på en lösning på problemet med värmen som lampan alstrar, vet inte hur jag skall bygga med fläktarna(tänkte ta ett par små data fläktar).

känn er fria att fråga och kommenter..

mvh jimmye

Angående värmen

Jag brukar rikta en stor fläkt mot framrutan när värmen är påtaglig, det sänker nån grad, det fungerar lite bättre om man riktar mot ytan, men då får man betydligt mera avdunstning (därför valde jag framrutan).

MVH

Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...