Gå till innehåll

"Vräker" Eremitkräftor varandra?


Geezuz

Rekommenderade inlägg

Som rubriken lyder, vräker de varandra? Orsaken till att jag frågar är att helt plötsligt idag så låg den lilla av mina eremiter utanför sitt skal och var död. Tyckte det var jättetrist men plockade i alla fall bort "liket" men lämnade skalet för jag tyckte det kunde vara där utifall att någon annan innevånare gillade det. Helt plötsligt så kommer det ut ett par ben ur det "tomma" skalet! Kan de ha varit två i samma skal eller är det en fråga om en "vräkning" Har haft två varav detta var den mindre, har dock inte sett den stora på någon dag (inget ovanligt), kan det vara så att den tröttnat på sitt stora skal och gett sig på den mindre?



Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, såg dock ut som att det var en "köttig" del på den "döda", brukar det se ut så? Vet att de ömsar men har aldrig sett det då jag och min fru är rejält nya på detta.

En fråga till, var skaffar man vettiga skal åt dem att flytta in i? Har inte sett några i den butik vi brukar besöka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde att en arbetskompis sett eremiter i utlandet som flyttat in i cola-korkar så jag antar att vad som helst i vettig storlek fungerar så länge man kokar av dem och sköljer med lite osmosvatten eller nåt då? Ska ta en resa imorrn och kika efter nåt vettigt, blev lite tagen på sängen, har bara haft dem ca 2 veckor så jag hade inte räknat med att det skulle vara dags redan.

Tack för all hjälp!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...