Gå till innehåll

Dagens mask - inklusive räknegåta


Dykaren

Rekommenderade inlägg

När jag har spanat i akvariet på natten så har jag någon enstaka gång sett något maskliknande som varit alldeles för stort och alldeles för snabbt för att vara riktigt trevligt...

och på sistone har en del koraller försvunnit spårlöst alternativt blivit flyttade en bra bit...

Även ett par fiskar har försvunnit spårlöst. Jag tror inte den har dödat dem men säkert ätit upp dem.

Så ikväll plockade jag fram ett par tänger, spannar och handdukar och gav mig ut på jakt. Nedan ser ni resultatet. En Eunice storlek större...

post-765-14468931710747_thumb.jpg

post-765-14468931710508_thumb.jpg

Dagens räknegåta är att räkna ut längden på den. Spannens diameter är 33 centimeter och masken nådde hela vägen runt när den sträckte på sig.

Och här är en länk om ni mot all förmodan vill se mer...

http://se.reeflex.net/tiere/3838_Eunice_aphroditois.htm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är osäker på om det är en till eller en del av den långa... den ser ju inte ut att ha samma mun så det kan vara en del av den långa... eller ngn annan mask.

Jag glömde skriva innan... säljes till högst bjudande! :) Upphämtning här inom cirka 10 minuter är det som gäller då...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick ut den lilla först och blev nästan på något konstigt sätt lite besviken. Jag hade ju väntat mig en äckelfest.... men innan jag satte tillbaka stenen igen så pillade jag loss lite av snäck/sten/korall högarna den hade satt vid gångarna... och då tittade den plötsligt ut i en annan del av stenen. Besvikelsen helt borta, äckelkänslan hundraprocentig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag plockade ur en röd eunice när jag flyttade för några veckor sedan. Det som skrämde och fascinerade mig mest (förutom att den bitvis tålde ramlösa) var att när jag brände ihjäl den så började den blinka med ett starkt blått ljus. Gawddamn jäkla rymdvarelser.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...