Gå till innehåll

Salta prylar - åker från köping


Niklasberglund

Rekommenderade inlägg

Som rubriken lyder..

Är helt färsking inom det salta och den lokala zooaffären bara har ett Plug-and-Play salt, så är det inte den optimala lösningen.

Så vart åker jag?

Västerås, Örebro, Eskilstuna är ju alla tre inom lagom avstånd (5mil)

vart får jag mest bang for buck, finns det någon affär i nämnda städer som är bra på salt?

Tänker inspiration, titta i kar, klämma känna på prylar och prata med någon som kan tipsa:)

Tack på förhand!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det finns några vettiga butiker i dom krokarna längre, C-life i Örebro vill jag minnas har lagt ner.

Så det är nog tyvärr Stockholm som gäller.

Annars vill jag minnas det finns några akvarister i dina krokar, gå in på Medlemsarea, medlemslista, klicka på avancerad sökning och sök på ort.

Skicka PM till dessa och kolla om du får besöka dom och se hur dom byggt upp sina system, det är många gånger bättre än råden man får i butiker (inte alltid så men ofta).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nog med sorg i hjärtat säga att sthlm är det bästa alternativet.

Dom har lite nere på lustgården i Eskilstuna men det är tyvärr bara öppet 2 dagar i veckan och har bara lite salt. (köper in från Korall Fisken) om det är något du vill ha. Tyvärr inte så mycket beroende på vad dom har hemma. Sthlm kan dom inte konkurrera med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Niklas

Peder på akvariekällaren i Örebro har väldigt lite & sporadiskt ,jag åker till linköping om jag ska ha något.Hur det ser ut runt Ö-bro med folk som håller på nu har jag ingen aning om just nu, men det finns säker gott om folk som är aktiva .jag själv har fått ett litet återfall ;-) men det dröjer ett bra tag innan jag har något värt att kika på !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...