Gå till innehåll

Jens 300 liter


datilido

Rekommenderade inlägg

Så efter en utdragen renovering av hela övervåningen då mitt gamla 240 brann och sprack så är jag igång igen.

Det jag har nu är ett 300L med måtten 100x60x50

Plus detta:

Maxspect razor 160w 10 000k

Deltec mce 600

Tunze 3155

Tunze streamer

Ska dit en sump senare med biopellets och sedan doserpump och köra igång med balling är det tänkt :-)

ta5usabe.jpgenatu9yd.jpg4udypyve.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ammonium är 0 och nitriten börjar gå ner så ls ska inhandlas när jag får tid

Men hur gör jag med min deltec mce 600? Den skummar antingen så att koppen blir full på några sekunder eller inget alls och flödet ut från skummaren är som en fors i princip. Får inte till det något bra med luftintaget :/

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ammonium är 0 och nitriten börjar gå ner så ls ska inhandlas när jag får tid

Men hur gör jag med min deltec mce 600? Den skummar antingen så att koppen blir full på några sekunder eller inget alls och flödet ut från skummaren är som en fors i princip. Får inte till det något bra med luftintaget :/

Skickas från min iPhone via Tapatalk

ditt senaste inlägg skriver du att du fyller karet med osmos vatten . Är det saltat och klart ?

Kör luftintaget på Mce:n fullt öppet men ha koppen högst uppe också. det tar ett tag för skummaren att börja skumma ut skit och så länge där inte finns skit i karet har skummaren inget att skumma ut !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...