Gå till innehåll

Var får man tag i rakblad?!?


vahagn

Rekommenderade inlägg

Nåt som man inte trodde skulle vara svårt att hitta: Var får man tag i vanliga gamla hederliga rakblad?!? :smiley9: Behöver köpa nya blad till algskrapan jag har och det sista jag hade i tankarna var att det skulle vara brist på rakblad! Har letat överallt, men nu förtiden är det ju bara Gillette, Bic o.dyl. :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man tycker det, eller hur? ;)

Har varit inne hos 4 livsmedelsbutiker (inkl. ICA och Coop), ÖB, Clas Olsson, Biltema och Uppsala färg. Ingen hade nåt rakblad av den gamla sorten. Jag har mattskärare och liknande blad hemma, men de gr ju inte att få in i skrapans springa på ett smidigt sätt. Ska leta vidare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Classe: - http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=201728000

Biltema: Reservblad, 10 st 86-073 19,90 kr

Färghadeln har, kolla tapetkniv/skärare

Och din lokala akvariebutik borde ha.

Om du går till en glasmästare så kan du få rakblad med skyddslist på ena sidan.

Din lokale RC-hobby butik har.

Jag skulle gissa att de är för grova för honom då han inte fick in de han hade i springan. Och jag undrar om inte sådana blad är gjorda i vanligt kolstål. Dvs rostar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo dom rostar mer eller mindre. Rakbladen till vanliga rakhyvlar är inget vidare för dom är för sladdriga och blir slöa på nolltid, och dom rostar i saltvatten.

Jag undrar om inte en frisör kan hjälpa dig om det inte duger med industri rakblad, jag blev rakad med kniv för två år sen och han hadde en rakkniv med "vanliga" rakblad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det rakblad som följde med rostade ju på nolltid, trots att jag tvättade det varje gång under kranvatten. Två veckor efter var det genomrostat och igår när jag tog fram det var det mer eller mindre rost kvar av det hela.

PS. Tack för länken! Hade kollat där men missat det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...