Gå till innehåll

Odels 360.


odel68

Rekommenderade inlägg

Har sänkt ljusstyrkan lite till men vissa acans är fortfarande hängiga får hoppas på det bästa;)

Vekar vara 2 munnar på minimaxin hoppas på en delning till

post-6689-14468933643334_thumb.jpg

nyförvärv en trachy

post-6689-14468933643509_thumb.jpg

post-6689-14468933643753_thumb.jpg

lobopython börjar trivas nu

post-6689-14468933643952_thumb.jpg

fraggade ofrivilligt på euphyllian men den verkar ok

post-6689-14468933644127_thumb.jpg

Trevlig midsommar Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett par funderingar, vid nyinköp av fisk så dör tyvärr de nya inom loppet av ngr dagar blir matta och slöa flämtar lite också,för fiskarnas skull vill jag inte vara med om det igen.Allt annat lever i karet och mår bra, kan det finnas ngt skit i karet som mina fiskar är resistenta mot?1,023 i salthalt

post-6689-14468933658798_thumb.jpg

så här säger phmätaren tror den stämmer.

Tar tacksamt emot tips på inkoppningsmetoder om det kan vara mina det är fel på ell andra tips ideer, men jag har ju lagt i fisk innan som lever.

Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med nyinköpta fiskar är det alltid en högre risk de första dagarna innan de helt aklimatiserat sig. De kan vara slitna/sjuka/undernärda från fångst/grossist/transport osv. Har du någon aning om hur det ser ut hos handlare du köper av? Lever fiskarna där men dör hos dig så är det ju något du själv bör kunna påverka... men dör de både hos dig och handlare så kan de varit körda från början.

pH-pennor är opålitliga och måste nästan kalibreras varje gång för att man ska kunna lita på dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De har sett bra ut hos handlarna,två köpta i påse så handlaren hade inte de i sitt kar de kan haft det jobbigt kanske som du skrev.Så det är ngt fel här misstänker jag fattar inte vad bara ?Tack för tipset ang phpennan.Har ca 25-27 grader i karet lite beroende på klimatet ute Med vänlig hälsning Ola.ps ph värdet var lägre med redsea testet 7,6-7,8 ngt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Min scholymia är fortfarande blek,hjälper kalium mot att få fram rött i färgerna ell det hjälper till och färgförstärker alla färger?Har höjt upp mitt kh värde också som var lågt innnan slår även i jod då och då ngn som har andra tips.

Trachyn är mörk i sina färger

post-6689-14468933755299_thumb.jpg

mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nädå lutar åt ett redsea testkit gillar deras produkter,vet du tipsa innan ang kalium men man ska få tummarna loss också,har haft all tid i världen nu och fundera på allt möjligt,en sak positiv Hia Hia matat och fyllt på osmos vatten ;)får träffas ngn dag också har snart sem har ju en sak här hemma åt dig,tack för omtanken om ryggen har fått salladsblad av mina vänner också ell mina gamla vänner mena;)r jag sköt om dig mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bekymmer Ps rampen la av ngn som kan hjälpa mig detta kommer upp post-6689-1446893376275_thumb.jpgbootloader ready fattar ingenting leden var släkta när jag kom hem ingen åska inget strömavbrott vad jag vet,går inte ansluta till lampan ens hittar inte den heller Med vänlig hälsning Ola

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä då inga dumma frågor har dragit ut sladdarna alla 3 t5:orna lyser fullt hittar ingen port på emergy conect heller lampan heter inte hyperion mer heller i min laptop den heter matrix nu ska prova igen tack för tipset mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på en sak också hängde upp rampen i vajerkittet igår möjligt jag stött till ngt då jag la rampen upp och ner testat med switchen bak nu när rampen varit strömlös ett tag lyckades emergency conecta håller på att uppgradera firmware nu håller tummarna tack alla som hjälpt till med tips mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Firmware uppdaterad går inte ansluta till rampen slår in 1234 vilket det ska vara ingen port öppen fel firmware kommer upp:smashcomp T5:orna lyser med fullt blås på mina yrvakna firrar fattar ingenting av detta. Mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...