Gå till innehåll

Pasaputtes Nano


Pasaputte

Rekommenderade inlägg

Hej

nu mitt lilla Nano är igång, tyckte kul med lite bilder och feedback.

1- Aquael 30 Liter

2-Hydor koralia Nano 1600

2- 50W Led 35000K eget bygge , aquael svag blå belysning.

3: sump ( gick lite bazooka, hade allt liggande :) 10 Liter

4- Aquael filter

5- NewJet 1200

6- Cobolt värmare

botten : koral fix blandat med sand och limmat på en plexi glas, ser som en sand botten.

fundera på att borra backrutan för avrininning för att minimera alla dessa rör i karet.

post-7293-14468931978663_thumb.jpg

post-7293-14468931978161_thumb.jpg

post-7293-14468931978404_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är den som kommer med Aquael 30 L, ena facket en svamp och andra några biobllar , vad tycker du ska jag ändra ? , jag har en Rio Skummare som jag kan placera den som extra om det behövs

[ATTACH=CONFIG]108147[/ATTACH]

En fråga. Vad har du för bänk till ditt aquael?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är den som kommer med Aquael 30 L, ena facket en svamp och andra några biobllar , vad tycker du ska jag ändra ? , jag har en Rio Skummare som jag kan placera den som extra om det behövs

[ATTACH=CONFIG]108147[/ATTACH]

plocka ut filtermattan och kör biobollar i hela. Sätt i skummare. Om den får plats:)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Hoppas detta hjälper, eftersom Hyllan är i hörnet så har jag mycket plats bakom,

Gjorde egen overflow från liggande PVC enligt denna youtube

jag kan säga den är väldigt tyst men jag tänker kanske köpa eller låna en glas borr och göra hål för avrinning så har jag inte rör i karet som syns i bilden, i sumpen har jag em Maxi jet 1200 som retur pump, min granne jobbar med båtar så fick jag från honom några bra slangar för att använda till karet och sumpen,

här är några bilder , jag tycker lite cool project på sidan om.

post-7293-14468932028985_thumb.jpg

post-7293-14468932028252_thumb.jpg

post-7293-14468932028482_thumb.jpg

post-7293-14468932028743_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

--Botten var enkel ; lite reefbond pulver blandat med fin sand sen hade jag allt på en plexi skiva tills det har torkat, lite uphöjning på visa ställen med samma teknik, http://www.drakfisken.se/produkter/1408-ecosystems-reef-bond.html

jag ska ta lite nära bilder.

--Ljudet kontrolleras från änhatten, mitt först ändhatt hade jag borrat stort hål och det blev ljud ( bubble ljud) , jag byte den och fick borra ett litet hål sen fick utöka storleken tills ljudet försvann helt. till sumpen har jag böjt röret ( den vita ) på det sättet vattnet åker inte fort ner till sumpen och orsakar ej ljud ( via slangen är 40mm)

MVH

Patrick

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...