Gå till innehåll

Hjälp med Sketchup!


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Jag söker med ljus och lykta efter någon som kan göra en "ordentlig" ritning i Sktechup. Jag har fuskat lite själv för att ta fram en skiss. Men behöver en ritning där alla mått verkligen stämmer och akvariet är helt korrekt. Filen skal sen skickas till Schuran som importerar in den i sin CAD-lösning. Min skiss är inte helt hundra och då kan jag lika gärna skicka en jpg som dom får rita om från scratch.

Skulle verkligen uppskatta lite hjälp från ett proffs! :)

Lite extra info: 15mm tjocklek på plexin. Det är en klack som går upp vid kanten av den grunda delen (för att hålla kvar sanden), den är 50 mm hög.

post-5179-14468931989138_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade jag varit dig så hade jag låtit dem göra det. Skulle det bli något fel på mått eller något så kommer inte de stå för felet plus det måste ritas som de bygger det också om de vill ha alla delar separat.

Bättre att bara rita ut var sakerna ska sitta och måtten. De kan inte kosta så värst mycket om de ska rita upp det i deras cad program sen.

Men vill du ha hjälp så sätt ut alla mått så ska vi se vad kommer fram till.. Var rör ska sitta med mera..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan du ladda ner filen..

http://d01.megashares.com/dl/8v9K0pP/drop.skp

Alla delar är låsta som componet så man kan flytta runt dem som man vill... För att låsa upp en eller flera så makera hela delen så allt blir blått. Sedan höger klicka och välj explode så kan du ändra i dem igen..

Säg till om det är något som inte stämmer..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! :)

Det är kanske lite lågt för min smak, men det känns inte helt onormalt. Överkanten hamnar på 110 CM. Fördelen är att man kan använda Ikeastommar att bygga detta med. Har kollat lite och funderar på att köra IKEA bänkskåpsstommar och Valchromat skiva 30mm för att bygga bänken. Billigt och extremt stabilt. Då blir det ungefär som i den bilden du renderade ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...