Gå till innehåll

Lite bilder från akvariet


DanneI

Rekommenderade inlägg

Snygga koraller och firrar du har! Helbild på karet ?

vad använder du för teknik ?

Du menar till akvariet, kör med kalkreaktor, Kol, Skummare och Ecotech radion belysning. Tog några bilder som ger lite överblick, dock är inte optiken jag har på ngt vidare på helbilder.. Blir mer del-bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så jäkla fint det är. Får kommer hälsa på dig snart igen och ta med trasa och torka drägel med :)

Det går fint men nu ska vi inte överdriva, fast det funkar bra iaf:) Men måste erkänna att jag trodde det skulle gå åt h-vete för drygt en månad sedan allt såg kanon ut sedan på bara ngt dygn så började allt se ut att må dåligt, kollade mina värden som jag då inte kollade jätteofta förutom KH ngn gång i veckan, nitrat kanske 1g gång/v fosfat ca 1g/mån det hade räckt att göra så under senaste året.. Men nu hade ngt hänt helt plötsligt, kollade alla värden KH ok, men nitrat + fosfat var nu nere på 0.

Så jag drog bort mina doser-pumpar och körde manuellt igen började mata med nitrat lite varje dag, och som tur var så var det på gränsen till att det gick att vända från total crash. Tyvärr dog min Euphyllia gold-torch en acan och en massa zoanthus, men resten återhämtade sig långsamt.

Så trots att jag underdoserade nopox + fosfatremover med doserpumpar problemfritt under ett år med gott resultat så hände ngt till slut, kan ha varit att jag inte skulle kört fosfatremovern varje dag i kombination med nopox. Kollade sedan så de doserade rätt, den ena pumpen doserade flera ml för mkt visade det sig så det var nog en del av förklaringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Oj tack tack! Jag blev själv nöjd med den och kände att den måste jag lägga upp, kul bild. Tänkte att det säkert redan fanns ett flertal upplagda, de här bär ju ofta på yngel men rätt svårt att få just den bilden ändå. Har också försökt få den här bilden många gånger, men mina brukar också alltid gömma sig eller vrida på sig när jag ska ta den. Den här gången skulle jag egentligen ta en korallbild, men så var den här så ovanligt orädd och nära så då lyckades jag få med den:nöjd::)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...