Gå till innehåll

Lite bilder från akvariet


DanneI

Rekommenderade inlägg

Tack för berömmen. Jo det är lite trångt sen en tid tillbaka så försöker gallra lite, gillar det som det är men nästan alla vill ju vara herre på täppan där i numer och det är lite problematiskt. Blir lätt att en del tar över för mycket och nästan har ihjäl något annat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där var stiligt värre :-)

Både film å akvarium

Tommy

Tack, önskar att jag kunde varit stadigare på hand, men det var knepigt får bli bättring till nästa gång:-) Annars tyckte jag den fångade färgerna bra, zoanthusens fluorescens blev lite blek men annars var det bra. Ska testa kvällsljus någon dag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Har en del kvar som jag ej har plats för då jag börjat förändra i karet. De koraller som jag fixerar kameran på en kort stund är de som är till salu, blir inte perfekt bild men det syns klart vad det är samt storlek. Först är det en grön poci, stor levande sten med grön zoanthus samt lite "fire & ice" & gröna discosoma, (lobophyllian ingår ej) sedan en stor rosa pocillopora, montipora mollis (lösa bitar), lavendelrhodactis, stylophora pistillata lila, mindre pocillopora, och mindre caliendrum, 1 stor caliendrum, en del lite ovanligare zoanthus, röd + "bloddrop" + watermelon+ en till sort+ fire&ice. grön stjärnpolyp på levande sten. Var nog grön capricornis också, finns lila bitar också, ngn blå acro, en stor euphyllia var det med. That`s it tror jag. Är hemma i helgen. Pris efter förfrågan pallar inte skriva mer nu:-)

https://youtu.be/4a7l8sE2lB8

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
44 minuter sedan, Emelie sade:

Jätte fint kar du har. Verkligen rena dröm karet i mina ögon. Men får jag fråga dig vilka värden du har, för är själv en ganska nyfiken nybörjare i

denna hobby. 

 

Tack på förhand.

// Emelie

Tack. Värdena är inte riktigt där jag vill ha dom ännu men just nu är nitrat ca 15 (vill ner en bit) Salt är ca 1.024 po4 är ett tag sedan jag kontrollerade men det är lågt ( ca 0.08). Ca, Mg osv ligger kring de värden man normalt har när det är som det ska. Kh ca 8-9

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...