Gå till innehåll

patchis akvastabil 375


patchi

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har varit nere i Vänersborg och hälsat på Jörgen svärd och fick med mycket fint hem :) hoppas på att det trivs och växer :) gjorde tester idag och för en gångs skull var allt som jag ville ha det :D

Har beslutat mig för att jag vill köra kalkreaktor, det känns enklare på nått vis, slippa krångla med massa olika dunkar tänker jag.

post-7005-14468932818836_thumb.jpg en rosa eyphyllia också och en lila grenmontipora som inte följde med på bild :)

post-7005-1446893281781_thumb.jpg

post-7005-14468932818169_thumb.jpg

post-7005-14468932818501_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Var med Karlstadsgänget ned till Göteborg på korallträffen och då blev det lite nya grejer :) En fin rosa gorgonia, tre olika sorters knappar, en acropora lilaaktig från marinakvariet, en söt liten krabba hängde med i den också :)

Köpte även en fisk på ciklidhuset, en "royal dottyback" tror jag att de brukar kallas, lila/gul. Försynt liten sak.

När jag kom hem så blev det även en acrofrag utav kenneth j , tricolor :)

Min lillasyster har fotat lite i karet så jag tänkte lägga upp de bilderna, [ATTACH=CONFIG]113504[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]113505[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113506[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113507[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113508[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113509[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]113510[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113511[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113512[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113513[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113514[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]113515[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113516[/ATTACH]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-shark_smiley Min sixline wrasse hoppade ur karet häromdagen och jag hittade honom torkad på golvet :( skittråkigt eftersom han var en favorit och även min första fisk.. Vill ha en ny sån men det fanns inga inne på Amazon just nu.

Min gula goby verkar också ha gått hädan :( han fick nått skumt sår på sidan som var ett djupt läskigt hål, jag fick upp honom och medicinerade i eget kar mot bakterier och han läkte ihop. Så jag släppte tillbaks honom när han var läkt, några veckor senare, samma sår igen :( sen häromdagen såg han blek och slö ut och efter det har jag inte sett honom :(

Mandarinen har fått flytta till kenneth j, den var för mager så han tog över den, mera mat där. Känns lite tomt just nu :(

Men jag har köpt en mycket fin mussla :) tröstshoppade :)post-7005-14468933168942_thumb.jpg

Lite andra bilder blandannat på nyaste fisken post-7005-14468933169596_thumb.jpg

post-7005-1446893316872_thumb.jpg

post-7005-14468933169205_thumb.jpg

post-7005-14468933169433_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

-shark_smiley Min sixline wrasse hoppade ur karet häromdagen och jag hittade honom torkad på golvet :( skittråkigt eftersom han var en favorit och även min första fisk.. Vill ha en ny sån men det fanns inga inne på Amazon just nu.

Min gula goby verkar också ha gått hädan :( han fick nått skumt sår på sidan som var ett djupt läskigt hål, jag fick upp honom och medicinerade i eget kar mot bakterier och han läkte ihop. Så jag släppte tillbaks honom när han var läkt, några veckor senare, samma sår igen :( sen häromdagen såg han blek och slö ut och efter det har jag inte sett honom :(

Mandarinen har fått flytta till kenneth j, den var för mager så han tog över den, mera mat där. Känns lite tomt just nu :(

Men jag har köpt en mycket fin mussla :) tröstshoppade :) [ATTACH=CONFIG]113704[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]113705[/ATTACH]

Lite andra bilder blandannat på nyaste fisken [ATTACH=CONFIG]113706[/ATTACH] och nyaste fraggen [ATTACH=CONFIG]113707[/ATTACH] och en candycane som växer å mår bra :) [ATTACH=CONFIG]113708[/ATTACH]

Tråkigt med fisken som hoppade men det andra ser fint ut mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

längesen jag uppdaterade, har varit annat som tagit tid och upmärksamhet! Ska försöka slänga upp lite nya bilder :) haft lite otur med fiskar sista tiden! köpte en ny liten sixline wrasse efter att den förra hoppade ur karet. den blev ihjälmobbad direkt! sen hittade jag den lilagula dottybacken död. Rostratusen dog trots att den åt bra. en ny cryptocentrus cinctus är spårlöst borta, var nog alldeles för liten och blev mobbad. Det gjorde att man känner sig lite less. Men skaffade en filfisk istället för efterhållande utav glasrosor och den funkar klockrent! Inte sett spåret av en glasros sedan den kom i karet, äter annat med god aptit också. Den låter sig inte jagas bort utav kirurgerna heller :) Sen en liten bicolor blenny, skojjig fisk :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH=CONFIG]116953[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116954[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116955[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116956[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]116957[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116958[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116959[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]116960[/ATTACH]

Oj då det var inget dåligt kar du har Sofie :smiley20:fina bilder Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack hörrni :) kul att höra :) man är ju ganska kritisk till sitt eget kar ;) ibland kanske man bara bör njuta lite ;) Hermanbrute (michael): japp det är den sjöharen som försvann! mycket större än den jag hämtade hos dig :) din jobbar på bra! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...