Gå till innehåll

Ny doserpump från Pacific Sun


wrang

Rekommenderade inlägg

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Blev ngt fel innan Manne när jag svarade lamellgardiner monterade :smiley16:någon vis man påguiden sa till mig tålamod min vän;)hoppas den blir klar snart mvh Ola.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Såg inlägget.. Har en svag aning att det kan bli en jobbig sommar för din del.. Dock bara en magkänsla att gå på.. Tiden får utvisa..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har plockat fram o bara monterat pumphuvud och alla sladdar som ska in på baksidan..

post-3404-14468933088785_thumb.jpg

Jag kan tänka mig att man behöver minst 8cm fritt bakom doserpumpen för att sladdarna ska funka någerlunda , så 8+12+2 är nog det minsta "djup" på hyllan är runt 20cm om man vill kunna ha den stående på en sådan..

För egen del får det bli lite omtänk pga detta.. Vi får se..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har plockat fram o bara monterat pumphuvud och alla sladdar som ska in på baksidan..

[ATTACH]113289[/ATTACH]

Jag kan tänka mig att man behöver minst 8cm fritt bakom doserpumpen för att sladdarna ska funka någerlunda , så 8+12+2 är nog det minsta "djup" på hyllan är runt 20cm om man vill kunna ha den stående på en sådan..

För egen del får det bli lite omtänk pga detta.. Vi får se..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser man den bilden med sladdarna skulle man kunna tro att det är baksidan av en förstärkare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Många sladdar blir det!!

En enkel fråga..

Kolla bilden o säg vad min KH dunk ska heta.

post-3404-14468933091148_thumb.jpg

Eller har jag hjärnsläpp ??

Mineral salt , calcium fanns men inte Kh , eller ?!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ett tillägg :

Först trodde jag att man använde en doserkanal som ATO men det är en separat liten pump som kopplas in med en sladd på baksidan som styrs av givarna.. Så man har verkligen 5 kanaler att leka med..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Satte pumpen stående på sidan.. Sen när jag kopplade in nya slangar så blev mineral på ettan , Ca på tvåan.. Kh på trean.. Fast jag vet inte vad jag ska döpa den till..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har plockat fram o bara monterat pumphuvud och alla sladdar som ska in på baksidan..

[ATTACH]113289[/ATTACH]

Jag kan tänka mig att man behöver minst 8cm fritt bakom doserpumpen för att sladdarna ska funka någerlunda , så 8+12+2 är nog det minsta "djup" på hyllan är runt 20cm om man vill kunna ha den stående på en sådan..

För egen del får det bli lite omtänk pga detta.. Vi får se..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack för bilder och information. Tyvärr så verkar den vara för stor för mitt utrymme.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satte min på högkant på ena sidan... Funkade förvånande bra.. När man väl fått in den på plats o programmet hittar den så finns det egentligen ingen anledning till att "se" den.. Men ett hett tips är att planera in alla sladd/slang vägar.. Blir en del..

Nu är mina tre kanaler som jag använder kalibrerade o klara.. ATO är testad med float givaren.. Funkar fint..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...