Gå till innehåll

Konstig fråga men har anknytning till saltvatten


Lasse

Rekommenderade inlägg

Jag vet att det finns en 3dprinter i en verkstad på ångströmslaboratoriet (uppsala universitet). Han som bossar över verkstaden är alltid intresserad av att bygga spännande saker. Om du på något sätt lyckad få kontakt med honom så finns det säkert en lösning. Sen vet jag inte i vilken mån de får göra saker på beställning eftersom att de inte är en kommersiell verkstad.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Undrar om det finns någon därute som också sysslar med 3 D skrivare eller har tillgång till någon. Kontakta mig då gärna via PM

MVH Lasse

Tjena, användaren kn0tan här på forumet har ett litet företag som skriver ut 3d grejer. Hör med honom.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått kontakt med Lasse.

Däremot kan jag skriva lite här om ABS plast i akvarium och det är ingen fara med ABS i vatten då många tillverkare av pumpar och dyligt använder gärna ABS plast som material... det man ska kolla upp är däremot vilka ämnen dom använder för att färga plasten.

PVC i dess olika former skulle jag nog råda ifrån att använda om ni tänkt att bygga något på egen hand, så fort man tillsätter värme så bildas en starkt korrosiv gas (saltsyra i ångform) som äter både ögonglober och lungor... så pvc stoppar man helst inte i närheten av maskiner... såvida man har en skärmaskin (plotter).

Däremot kan man printa med Nylon.

Mvh / Tony

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kn0tan: Skulle vara strålande om du skrev ned lite om plasterna man använder...

Hackerspacet jag var på handlade mer om ritningar, och jag är inte kompatibel med CAD... plasten visste de inte så mkt om... förutom att den vi använde var biologiskt nedbrytbar. så den var antagligen detsamma som biopelletsen, fast då i roligare färger... jag hade planer på att skriva ut en "Gitter"-impeller till en pump jag har härhemma som jag vill testa som skummarpump...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...