Gå till innehåll

kan man ha för mycket levande Artemia i akavariet?


skobeedoo

Rekommenderade inlägg

Kapa bort mothållen. Förstår inte?

Ska korken på petflaskan vara på?

Kanske finns foto?

Korken skall bort. Sprutan har en spets som man sätter på en kanyl i vanliga fall - kanylen skall inte vara på utan man trär silikonslangen med luft över spetsen . Sedan kommer en cylinderformad kropp som är graderad. Den slutar med två vinkelräta mothåll. Kapa precis före dessa. Kolven till sprutan skall bort också. Den cylinderformade kroppen på 10 ml spruta har en lite större diameter än insidan på flaskan. Därav värmepistolen.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Jimmy, här kommer den! Hoppas det går att läsa..

[ATTACH=CONFIG]110307[/ATTACH]

Sen kan man göra på andra sätt också, men detta funkar för oss just nu.

/ David

Trevligt recept för dom som vill hålla på att söla med klorin och dylikt, men klorin är ju inte direkt hälsosamt varken för miljön eller en själv.

Så för dom som inte vill hålla på att leka med giftiga ämnen så finns det färdigskalade artemiaägg att köpa.

Själv använder jag oskalade ägg i en denna kläckaren från Hobby, funkar bra tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör glassbyttmetoden 2l glassbytta skär locket på mitten. Fyller med saltat vatten. För ner ena halvan av locket som skiljevägg. I med äggen på ena sidan veva runt lite så inte alla ägg ligger på ytan. På med andra delan av locket över äggen. En lien lampa över andra delen. Sedan efter någon dag så simma artemian under skilljeväggen ocj upp emot ljuskällan. Färdiga att sigas upp sköljas lite fort i karet med dom. Inget oljud av pump. Bra kläckresultat. Nackdel behövs nytt vatten när man kör en ny omgång.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...