Gå till innehåll

kan man mata me NORI från konsum??


hbmannen

Rekommenderade inlägg

köpte en NASO LITURATUS nyligen, de står att den gärna äter nori... Är den nori man köper på konsum samma som man kan köpa i akvariebutikerna??

kan annars bara säga att de e den skönaste firren ja vart me om. så fort man kommer till tanken så kommer han/hon fram till glaset å typ pussar på fingret :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Norin på konsum är rostad men firrarna gillar den. Går du till hälsokost butiken så kan du hitta orostad nori.

Lineratusen kan dock vara kinkig med att få att äta, Juliansprung seavegi sägs fungera bra.

min äter denna nori som en tok, de var därför ja tänkte kolla så att de inte innehöll nått som den blir sjuk av..

men okej ja ska kolla på hälsokost å se om ja kan köpa orostad då.. se om han gillar de me..

min kejsare gillar och min Coris formosa e oxo som galna i nori..

finns de nån annan bra veggo mat som man kan mata me.. typ konsum mat :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Naso lituratus + övriga kirurger och kejsare tycker mycket om broccoli och spenat blad. Fast det kanske du redan kör med.

Gör du något med broccolin innan du sätter i den i karet? Eller kan man ta en frusen broccoli och tina den och sen sätta fast den med en klämma i karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar koka den i ett par minuter på spis eller i micron, sen låter jag den svalna i kallt vatten en stund. Efter det så stoppar jag ner den i karet i en klämma. Fiskarna äter det yttersta på broccolin inte den kraftiga stjälken. Mycket nyttigt. Spenatbladen innehåller oxå mycket näring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...