Gå till innehåll

Hur klä in aluställning


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Dom aluminium ställningarna jag haft har jag klätt in i mdf-skivor som sedan spacklats och målats. Annars borde det fungera att göra hål i ställningen och fästa magneter samt göra försänkta hål i skivorna och fästa magneter i, men det beror ju helt på hur tjocka skivorna är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skruvarna har jag satt strax under knutarna så skruven sitter i bara aluminiumet, mycket krångligare att dra in skruv i knutarna eftersom dom är i järn. På insidan bänken fäste jag ett par små reglar samt fäste gångjärn som används till skåpsluckor för infällt montage, finns att fåtag på tex Ikea.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Kommer klistra alla skivor utom fram och bak på sumpskåpet, dessa sätts med extra kraftiga magneter och dämpmaterial för datorchassi.

Kommer sumpen stå under akvariet? nu vet jag inte hur mycket ditt val av ljuddämpning dämpar ljudmässigt men annars har ju även biltema bra dämpskivor för motorutrymmen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer sumpen stå under akvariet? nu vet jag inte hur mycket ditt val av ljuddämpning dämpar ljudmässigt men annars har ju även biltema bra dämpskivor för motorutrymmen.

Dom dämpskivorna jag har är betydligt bättre. Men också betydligt dyrare. Så, om jag behöver komplettera med mer plattor blir det lätt Biltema.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har limmat mina sidor med sättlim.

Nu håller jag på att fixa med fläktarna. 2 st 140mm Noctuafläktar. Jag ska någon form av fläktstyrning (temp- eller fuktstyrning) till dem också så att de inte går på max när det inte behövs. Hela luckan på framsidan går att lyfta bort. Den står på små fötter plus att den hänger på två hållare.

post-6674-14468932643878_thumb.jpg

post-6674-14468932644077_thumb.jpg

post-6674-14468932644257_thumb.jpg

post-6674-14468932644798_thumb.jpg

post-6674-14468932644429_thumb.jpg

post-6674-14468932644623_thumb.jpg

Ändrat av Tribiani
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...