Gå till innehåll

Justerbar vajerupphängning?


JonasW

Rekommenderade inlägg

Med justerbar så menar jag inte i höjdled vilket jag förstår att de flesta vajersystem är :)

Är det någon här som fixat så att man kan justera sin upphängning i djupled?

Så man kan trimma in sin belysning centrerat över karet eller kanske skjuta undan istället för att höja, när man ska rota runt i karet.

Varför jag funderar över detta är för att jag överväger ny belysning i och med nytt kar. Men sätter jag en ny belysning centrerat över nuvarande så blir det helt galet för det nya karets djup istället. Vill inte att taket ska se ut som en hålad ost ;)

Tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett alternativ är väl att låta rampen vila på akvariet istället.. Med någon typ av lösning så den kan stå på kanten av glaset istället..

Är själv på jakt efter en sådan lösning där man gärna ska kunna skjuta rampen bakåt ca 10-14cm också.. För att kunna komma i karet utan problem..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips!

Men jag är mer inne på att fästa en skena i taket. Vill slippa ställningen på karet om jag byter belysning. Samt att det är lättare att korrigera höjden på belysningen med vajer från taket.

Blåbert verkar ha gjort det jag är inne på, du har ingen bild på det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...