Gå till innehåll

Putsar räkor och Eld räkor


Guest NoName

Rekommenderade inlägg

Matar ni räkorna särskilt eller klarar de sig på det som faller ner när ni matar fiskarna?

Mina putsarräkor är bland de första som springer fram och t.o.m. hoppar på handen och roffar åt sig det de kan bära iväg. Annars så tror jag att klarar sig utmärkt på det som de hittar på sanden och på LS:n.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 3 putsarräkor, 3 pepparminträkor, 2 eldräkor och en korallbandsräka. Korallbandsräkan verkar vara kung men har aldrig sett något bråk.

häftigt! Jag gillar räkor :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina putsarräkor är bland de första som springer fram och t.o.m. hoppar på handen och roffar åt sig det de kan bära iväg. Annars så tror jag att klarar sig utmärkt på det som de hittar på sanden och på LS:n.

hehe jepp, en av mina "simmar" uppåned under vattenytan och fångar käk ibland... rätt flummig..fina är dom!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lysmata Wurdemanni, Lysmata debelius, Lysmata amboinensis och Rynchocinetes durbanensis kan man väl ha hur många som helst nästan tillsammans, men Stenopus hispidus ska man inte ha fler än 1 per burk om man inte har hona + hane (såvida du inte har över 1000L). Den sistnämnda funkar inte helt problemfritt när den kommer upp i vuxen storlek med övriga räkor. Är ganska långsam, men kan göra snabba utfall (likt krokodiler), mot både räkor och småfisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...