Gå till innehåll

ATI Powercone 250IS vs RLSS R10i vs BK Double Cone 250


Rekommenderade inlägg

Försöker välja skummare till mitt nya kar som kommer att vara på 1050l + sump på 2-300l. Kommer att ha mest sps och lps, inga extrema storätare i fiskväg och inte extremt mycket fisk heller. Det finns en HEL del att välja på och tar gärna emot förslag. De jag funderar mellan nu är.

Ati powercone 250

Upp till 2000 liter

Pris runt 5tkr

Har läst att den här ska vara väldigt bra men lite fipplig att ställa in, halvbra kvalite och lite läckage från skummarkoppen. Nån som har kört med den och har input?

RLSS R10i

Upp till 1500 liter

Pris runt 7tkr

Har inte hittat så mycket om denna, en kompis kör lillebror R8i och är väldigt nöjd.

BK Double Cone 250

Upp till 1500 liter

Pris runt 11tkr

Den här höjs till skyarna överallt jag sett, frågan jag ställer mig är om den verkligen är värd dubbelt så mycket som ati skummaren. Känns extremt dyr men kanske är värd pengarna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört två bk skummare, dock inte med dc-pump.

Kört en rlss r6i med dc-pump, tyst och väldigt effektiv.

Kör nu en ati powercone 200is och den gör ett bra jobb, men har inte hittat rätt inställning ännu, men den är tyst.

Så nej jag personligen tycker inte att en bk skummare är värd det dubbla, men det kanske är en kvalitets sak med just bk, annars vet jag inte vad man betalar för!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Betvivlar inte att BK skummarna är väldigt bra, men är de verkligen så mycket bättre än alternativen att det motiverar prisskillnaden? Vill man ha det bästa så kostar det såklart, men jag är ganska ointresserad av att skruvarna är i titan och att det står bubble king på den. Vill bara ha en riktigt bra skummare som är värd pengarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör BK själv men tror att du blir nöjd med vilkensom.. Det ända negativa jag hört om någon av märkena är att ATI har Haft problem med brända pumpar.

Tror dock alla kommer att uppfylla dina önskemål.. Jag hade tagit den som hade passat just din sump bäst fysiskt , samt den konstruktion som just du trivs med o litar på lite extra.. Små saker som inställningsmöjligheter kan ju tippa bägaren åt en viss skummare för din del..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ATI 250IS kör jag själv med i mitt kar. Skummar mycket bra men är lite bökig att justera. Har den nyaste modellen men har ändå fått skicka pumpen på renovering för att ytterligare en gång skicka iväg den för att få en ny! Men Hans på Drakfisken såg till att jag fick en ersättningspump under tiden min var iväg och den fick jag behålla så nu har jag två :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...