Gå till innehåll

Conny s sumplösa 112 liters ett nytt försök


Conjor

Rekommenderade inlägg

Lite nytt är som man kanske förstår pillsjuk och måste testa olika lösningar som nedan:

Bytt ut alla stenar som var cement gjutna en variant av att spara naturen till ihåliga från modernatur ( tror jag )

de blev i allafall inte ett Hotell för mäniskor av dom utan för berättigade hyresgäster:

post-7231-14468935847075_thumb.jpg

Hittade denna variant på filterpump från EHEIM Biopower filterpatron- "Easy Click"

denna som är en mellanmodell har tre var för sig losstagbara filterbehållare lätt

att byta och göra rent:

post-7231-14468935847673_thumb.jpg

Och nu till det bästa en Aqua Medic Cirkulationspump EcoDrift 4.0 2000-4000 liter

den är som vanligt Aqua Medic kvallite rakt igenom massa inställningar pulls,vågor,mat mode och mera.

Är välldigt tyst jag tog bort alla andra pumpar förutom ovan EHEIM Biopower filter och den klara hela min

100 liters burk på 50% som den går på just nu:

Pris ca 1000:- finns två större modeller och de har ljussensor så när ljuset släcks så går den ner i natmode.

post-7231-14468935846815_thumb.jpg

post-7231-14468935846_thumb.jpg

post-7231-14468935846292_thumb.jpg

post-7231-14468935846568_thumb.jpg

post-7231-14468935847341_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hade en sån här VorTech MP10 för ett år sedan och den lät välldigt mycket också efter inkörning

om man jämför den med Aqua Medic streampump EcoDrift 4.0 så viskar denna efter en dag och då

är den inte inkörd vilket enligt instruktionerena skall ta några dagar så det kan bara bli tystare.

:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice det där med ljussensorn..att den går i nattläge lite lugnare är nog prima..har tunze sånt på sin controller månntro?

Kanske det men inte till det priset Aqua Mediks största kostar 1600:- ca svårslaget

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Vet ej om det är bekant men mäter i princip aldrig och om jag mäter så är det bara Ph samt Fosfat

har bara dom.Fick igår hjälp med att mäta lite mera av en välldigt trevlig affär här Götet en stor

eloge till en mycket trevlig personal alltid lika goa att köta med.Man vinner inget pris om man kan

gissa vilken men ett besök är belöning nog.

Mätvärde 2015-05-25.pdf

-Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...